پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد گالوی ایرلند

حوزه/ به گفته انجمن مسلمانان ایرلندی، مسجد مریم درحومه شهر گالوی، در ساعات اولیه صبح دوشنبه مورد حمله قرار گرفته و پنجره ها و قفل های مسجد شکسته و تجهیزات دوربین های امنیتی ربوده شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از irishtimes، اعضای جامعه اسلامی در شهرستان گالوی در غرب جمهوری ایرلند می گویند در پی حمله در ساعات اولیه صبح به مسجد مریم در این شهر، احساس نگرانی و ناامنی می کنند.

به گفته انجمن مسلمانان ایرلندی، مسجد مریم که در جامعه مونیوا در حومه شهر واقع شده در ساعات اولیه صبح دوشنبه به شدت مورد خرابکاری و خسارت قرار گرفته. پنجره ها و قفل های مسجد شکسته شده و تجهیزات دوربین های امنیتی از داخل ساختمان ربوده شده اند، خوشبختانه کسی در این حمله آسیب ندیده است.

این دومین باری است که این مرکز اسلامی از زمان تاسیسش در سال 2014 تاکنون مورد حمله قرار می گیرد. نخستیندر سال 2017 به این مسجد حمله شد.

دکتر ملک مدیر انجمن اسلامی گفت: جامعه اسلامی از این حادثه ترسیده اند.

وی بر این باور است بخش کوچکی از جامعه که نسبت به پذیرش گروه های دیگر تحمل و مدارا ندارند این حمله را مرتکب شده اند. دکتر ملک گفت: آن ها یک گروه کوچک افراطی هستند و افراط گرایان در هر جامعه ای وجود دارند.

ملک گفت: ما به صلح و مدارا اعتقاد داریم و سخت در تلاش بوده ام تا این پیام را گسترش دهیم.

ابراهیم نونان امام جماعت مسجد نیز گفت که این حمله سه ماه پیش، شب هنگام از طریق تماس تلفنی ناشناس به وی هشدار داده شده بود. فرد تماس گیرنده ناشناس ضمن تهدید مسلمانان به امام جماعت گفته بود که قصد دارد همراه با یک گروه به مسجد و شخص امام حمله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha