پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به خدمات اجتماعی و تبلیغی برخی طلاب خواهر که در روستاها و شهرها به صورت گمنام فعالیت دارند، گفت: جا دارد فعالیت های علمی، تبلیغی، فرهنگی، سیاسی، خدماتی و هادی بودن این افراد در سطح جامعه انعکاس پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز سه شنبه 8 مردادماه 1398 در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه های علمیه، جایگاه حوزه های علمیه اعم از خواهران و برادران را بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: حوزه یک مجموعه است که در سراسر دنیا فعالیت می کند و رسالت جامعی همچون تولید علم، تفقه در دین، تربیت و تهذیب طلاب و تبلیغ دین در جامعه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه در عرصه های مختلف، افزود: نشان دادن فعالیت های حوزه به جامعه و مردم و آشنا کردن جامعه نسبت به اهمیت وجودی حوزه های علمیه، وظیفه ای است که خبرگزاری حوزه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، اطلاع رسانی فعالیت های حوزه های علمیه را ضروری دانست و ادامه داد: برخی حوزویان با توجه به این مسأله که کارها باید برای خدا و بدون ریا انجام شود، قائل به رسانه ای شدن برخی فعالیت ها نیستند.

وی با بیان این که رعایت جهت اخلاص مانع از ظهور و بروز فعالیت ها می شود، گفت: این مسأله در حوزه های علمیه خواهران با توجه به مستور بودن و رعایت حجاب و عفاف با ممنوعیت بیشتری روبرو است و می طلبد گروه دیگری همچون خبرگزاری حوزه این فعالیت ها را رسانه ای کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان خاطرنشان کرد: حوزه ارکانی دارد و غالبا در بحث رسانه ای و اطلاع رسانی فعالیت ها ارکان بالادستی همچون مدیران و مسئولان مورد توجه قرار می گیرند و ارکان دیگر که بدنه حوزه محسوب می شوند، مورد غفلت قرار می گیرند که لازم است بیشتر مورد اهتمام قرار بگیرند.

وی استاد و طلبه را رکن و اصل در حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: با توجه به این که عظمت حوزه به طلاب، اساتید و اعضای هیأت امنایی است که به حوزه کمک می کنند، اما عدم توجه به این بدنه موجب شده که ارزش های واقعی و نهفته حوزه همچنان مورد غفلت قرار بگیرد که امیدواریم خبرگزاری حوزه تدابیری در این جهت بیندیشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به خدمات اجتماعی و تبلیغی برخی طلاب خواهر که در روستاها و شهرها به صورت گمنام فعالیت دارند، اظهار داشت: جا دارد فعالیت های علمی، تبلیغی، فرهنگی، سیاسی، خدماتی و هادی بودن این افراد در سطح جامعه انعکاس پیدا کند.

وی تصریح کرد: رسانه ای شدن فعالیت های طلاب و اساتید حوزه اعم از خواهران و برادران تأثیرات مفید اجتماعی فراوانی دارد و نگاه مردم و جامعه را نسبت به حوزه تغییر داده و روند مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان تلاش های حوزه خواهران در سطح جامعه را به معنای واقعی جهاد و ایثار در راه خدا دانست و افزود: خواهران طلبه با وجود مسئولیت های فراوان خانوادگی و اجتماعی و محدودیت های موجود، از تنوع فعالیت های تبلیغی نیز برخوردار هستند که این در نوع خود معجزه است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که حوزه های علمیه خواهران را پدیده ای مبارک عنوان کردند، گفت: واقعا حوزه های علمیه خواهران با برکت بوده و پدیده هستند و ظرفیت گسترش این حوزه ها در سطح جامعه وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: اگر ما در هر منطقه یا محله ای یک حوزه خواهران و یا خانم های طلبه فعال داشته باشیم، خواهیم دید که بسیاری از مشکلات موجود اجتماعی رفع خواهند شد و حتی جلوی فعالیت های برخی از بدل های موجود که با عنوان خانم های جلسه به دین و فضای جامعه ضربه می زنند نیز گرفته می شود.

وی تقویت و رسانه ای شدن ظرفیت حوزه های علمیه خواهران را با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب، ضروری برشمرد و بیان داشت: قطعا خبرگزاری حوزه نقش ویژه ای در این موضوع دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان از آمادگی تمام مدارس خواهران استان تهران جهت همکاری با خبرگزاری حوزه خبر داد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، مدارس مورد توجه بیش از پیش قرار گیرند و خروجی ارزشمند مدارس شناسایی و رسانه ای شوند.

وی در پایان از برگزاری کلاس های سواد رسانه ای در مدارس علمیه خواهران استان تهران نیز استقبال کرد و خواستار اجرای این برنامه از سوی خبرگزاری حوزه شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • CA ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    1 0
    jodaa az mataaleb in safhe khabar, arz misvad ke rasaane hoze baa shekl o shmaayel ghabli bishtar herfe ei o monaasb tar az in safhe bandi haa bod , in gone safhe bandi haay rasaane ei moshaabe rasaane haay digarist ke tekraarash jaaleb nist o zanjire haay namaayeshist . khod daanid , alaa matlab maaa inast ke mibaayd motefaavet baa digar rasaane haa baashid , ke namaay ghably in khaasiyat raa daasht amaa aknon moshaabe faars o digar rasaane haay daakhelist ...