جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده  امام جمعه بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه موانع کوچک سد راه کارهای بزرگ نشود، گفت: حضور طلاب در باشگاه ورزشی هم برای سلامت جسمی طلاب و هم تاثیر آن ها در مسائل تربیتی دیگران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(س) که در دفتر نماینده ولی فقیه هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: وجود باشگاه ورزشی در مدارس علمیه علاوه بر سلامت جسم و جان طلاب، ظرفیتی مناسب برای تاثیرگزاری تربیتی طلاب بر دیگران در سطح استان است و هرگونه حمایتی از این بخش لازم است.

وی هیات امنا را در حوزه های علمیه یک ظرفیت دانست و خاطر نشان شد: مدرسه توسط کارکنان آن اداره خواهد شد و میزان مداخله امام جمعه در امور مدرسه بخصوص امور جزئی کم خواهد بود اما مطالبه او در زمینه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی زیاد خواهد شد.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید درخواست های بین حوزه و دفتر امام جمعه دو طرفه باشد، تاکید کرد: مدرسه علمیه الزهرا(س) باید در بخش های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی خود را بیش از این فعال و توانمند نشان دهد و در این مسیر حمایت و پشتیبانی های لازم را از جانب امام جمعه خواهند داشت و البته در این زمینه ها مطالبه امام جمعه از حوزه بیشتر خواهد بود و میزان حمایت از مدرسه بستگی به میزان رشد علمی و تعالی مدرسه دارد.

وی افزود: مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس با داشتن شرایط و اساتید خوب باید تفاوت محسوسی با دیگر مدارس سطح استان داشته باشد.

عبادی زاده تاکید کرد: کتابخانه حوزه علمیه خواهران نیز باید با توجه به گرایش ها و رشته های مختلف در حوزه غنی سازی شود.

نماینده ولی فقیه خطاب به کارکنان حوزه بیان داشت: «من با سیاسی کاری مخالفم اما با سیاست نه»، سیاسی کاری یعنی دنبال باند سیاسی بودن اما طلاب باید سیاست دان شوند و بینش سیاسی بالا و قدرت دانش سیاسی داشته باشند و بر مسائل روز اشراف داشته تا بمباران سیاسی نشوند و معاونت فرهنگی نیز با برگزاری دوره های بصیرت افزایی برای طلاب، در بالا بردن سطح دانش و سطح علم سیاسی طلاب تلاش کند.

وی ضمن تشکر از زحمات آیت الله نعیم آبادی امام جمعه پیشین بندرعباس، تصریح کرد: آیت الله نعیم آبادی زحمات و تلاش های زیادی برای مدرسه علمیه بندرعباس انجام دادند که باید قدردان زحمات وی بود و کارهای خوب آیت الله نعیم آبادی را دید و در غیاب ایشان بیشتر از او تقدیر و تشکر کرد و نقایص را از بنده طلب کنید و کاستی هایی وجود داشته است اما زحمات ایشان را نمی شود نادیده گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده مسئولیت امامت جمعه را یک بار امانت از جانب خداوند عنوان کرد و گفت: خداوند این بار امانت را با دستان مبارک رهبر فرزانه امام خامنه ای (مد ظله العالی) به دوش بنده گذاشتند که امیدوارم در این ماموریت بزرگ که کار زیادی می طلبد رو سفید شوم.

وی در پایان با بیان اینکه حوزوی ها بازوهای فرهنگی هستند، خطاب به کارکنان حوزه بیان داشت: امام جمعه به حمایت تک تک حوزوی ها به عنوان بازوهای فرهنگی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در همه ی حوزه ها از جمله ستاد نماز جمعه نیاز دارد و امام جمعه در همه زمینه ها  پشتیبان حوزه است و حوزوی ها نیز به عنوان قشر تاثیر گذار باید در زمینه عملیاتی کردن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در بستر جامعه فعال عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha