پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اکبرزاده

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: سه زبان ترکی استانبولی، عربی و انگلیسی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برای طلاب آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام ناصر اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های تابستانی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی اظهار داشت: طرح تابستانی به مدت بیست روز برای طلاب پایه‌های یک تا پایه پنج برگزار و در این دوره در کنار تحقیقات ادبیات کاربردی، آشنایی با معارف ادعیه و مناجات‌خوانی، و احکام دینی در سطح رساله مراجع برای پایه‌های یک، دو و سه و تحقیق در عروةالوثقی برای طلاب پایه چهار و پنج، جزو برنامه‌های طرح تابستانی بود.

وی در ادامه به برنامه‌های قرآنی در این دورره اشاره کرد و افزود: در دوره تابستان در مدرسه علمیه امام خمینی (ه) خوی پایه‌های یک، دو و سه در رشته‌های ترتیل و تجوید و پایه‌های چهار و پنج یک دوره با روش تدبّر با قرآن کریم آشنا شدند و در این دوره به آشنایی با نهج‌البلاغه برای طلاب اجرا شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی با اشاره به برنامه‌های آموزش زبان‌های خارجی در این مدرسه گفت: سه زبان ترکی استانبولی، انگلیسی و زبان عربی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی تدریس می‌شود که در دوره بیست روزه تابستان در یکی از طبقات مدرسه طلابی که به آموزش زبان عربی مشغول بودند به صورت قرنطینه حضور داشته و به تکمیل یادگیری زبان عربی مشغول بودند.

وی ادامه داد: در زبان انگلیسی طلاب در ترم پنج هستند و در آینده یه اردوی خارج از کشور را برای تکمیل و پایان دوره طلاب در نظر گرفته شده است و همچنین زبان ترکی استانبول در مدرسه تدریس می‌شود و طبق برنامه و هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولین مربوطه از بین طلاب یک نفر به عنوان مبلغ دینی به کشور ترکیه اعزام خواهد شد.

حجت الاسلام اکبرزاده به برنامه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برای جذب طلاب جدید الورود اشاره کرد و گفت: طبق روال سال‌های گذشته امسال هم مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی 15 نفر از بین افرادی که در آزمون ورودی حوزه‌ شرکت کردند جذب خواهد کرد که افراد جذب شده در دوره طرح میثاق شرکت کرده‌اند و بعد از اتمام طرح میثاق دوره اختبار آن‌ها از هفته بعد شروع خواهد شد.

وی بیان داشت: البته فرایند جذب طلاب جدیدالورود پایان نیافته و این امکان برای مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی فراهم است که از بین افراد مستعد که نتوانستند در آزمون ورودی شرکت کنند با انجام مصاحبه، جذب حوزه کند.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) خوی اشافه کرد: سال تحصیلی 98  و 99 مدرسه علمیه خوی از اوائل شهریور همزمان با مدارس سراسر استان شروع خواهد شد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha