پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ناصر اکبرزاده - حوزه خوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی از اعزام طلاب این مدرسه به نجف اشراف خبر داد و گفت: طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی 9 مرداد به مدت یک ماه جهت تکمیل دوره‌های آموزش زبان عربی به نجف اشراف اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام ناصر اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در ارومیه با اشاره به اعزام طلاب این مدرسه جهت تکمیل دوره‌های یادگیری زبان عربی اظهار داشت: کلاس‌های زبان عربی از اول سال تحصیلی امسال با حضور استاد عرب زبان، استاد ابوجواد در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شده است و در دوره 20 روزه تابستان هم بخشی از دوره تکمیلی آن برگزار شد و دوره پایانی آن در نجف اشرف در جوار حرم مطهر امام علی (ع) و در صحن مطهر و در مدرسه علمیه امام محسن حکیم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: طلاب در این طرح در کنار استفاده معنوی از حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) صبح‌ها طبق روال مرکز زبان حوزه ‌های علمیه به تکمیل دوره‌ها پایانی عربی فصیح مشغول خواهند شد و عصر هم طلاب خوی عربی عامیانه را با حضور استاد ابوجواد که بیش از یکسال است در مدرسه علمیه خوی مشغول به تدریس می‌باشد، آموزش خواهند دید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی خوی افزود: در این آموزش عربی عامیانه در حدود سی سر فصل مشخص شده و هر روز یک فصل آن به صورت آموزشی و عملی اجرا خواهد شد که طلاب بعد از آموزش کتبی آن به صورت عملی در مراکز و اجتماعات مردمی حضور پیدا کرده و به مکالمه و تمرین عربی عامیانه خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این دوره طلاب با حضور در حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) ضمن استفاده از سخنرانی‌های عربی حرم و مراوده با طلاب عرب زبان به صورت عملی و میدانی عربی را یاد خواهند گرفت.

حجت الاسلام اکبرزاده به دیگر برنامه‌های طلاب خوی در نجف اشاره کرد و گفت: حضور در مسجد کوفه و مسجد سهله در روز عرفه و دوره زیارتی از حرم‌های شریف در عراق از دیگر برنامه‌های طلاب خوی می‌باشد.

وی هدف از این دوره را تربیت طلاب مربی زبان عربی و اعزام به دیگر مدارس استان جهت تدریس زبان عربی عنوان کرد و گفت: هدف این دوره تربیت استاد زبان عربی و خودکفایی در این بخش و اعزام طلاب به مدارس علمیه استان می‌باشد و با توجه به آموزش زبان عامیانه عربی و تخصص طلاب در این بخش، در پیاده روی اربعین از این طلاب به عنوان مبلغ و مروج معارف اسلامی در اربعین استفاده خواهد شد.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی تصریح کرد: مدرسه علمیه آیت الله خویی نجف که سال گذشته به همت فرزند ایشان و با حضور امام جمعه شهرستان خوی افتتاح شده بود، طبق هماهنگی با متولیان مدرسه هر سال پنج نفر از طلاب خوی که مسلط به زبان عربی هستند جهت تحصیل به این مدرسه اعزام خواهند شد.

وی در پایان گفت: همه هزینه‌های این دوره به همت خیرین که در مدرسه علمیه خوی حضور پیدا کرده و از نزدیک برنامه‌های مدرسه را دیده و مشاهده کرده‌اند، صورت گرفته است و مبلغی از سوی مدیریت حوزه برای این طرح هزینه نشده است.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha