جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پژوهش

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اهمیت پژوهش، تصریح کرد: حوزویان برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری باید خود را به علوم روز و روش های تحقیق و پژوهش مجهز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، امروز در اختتامیه دوره پژوهشی تابستانه طلاب مدارس علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق در دین مبین اسلام از جایگاهی ویژه برخوردار است، گفت: ارزش و قداست قلم به اندازه ای است که خداوند در قرآن کریم به ارزش و قداست آن قسم یاد کرده و همین موضوع ارزش و اهمیت تحقیق و پژوهش را بیش از پیش آشکار و نمایان می سازد.

وی با بیان اینکه منشاء و پیدایش همه تمدن ها، مذاهب، جریان های فکری و ... تحقیق و پژوهش است، بیان داشت: تحقیق و پژوهش باید به پیشرفت بشریت در ابعاد گوناگون اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی کمک نماید.

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه پژوهشگران و محققان باید در خلق آثار پژوهشی خود ارزش الهی و اخلاقی را رعایت کنند، خاطر نشان کرد: خلق آثار پژوهشی دینی و فرهنگی می تواند به گسترش آموزه های قرآنی و فرهنگی در جامعه کمک کند.

حجت الاسلام موسوی، گذراندن دوره های آموزشی موثر و مطلوب را از لازمه های یک پژوهش کارآمد و موثر دانست و گفت: طلبه ای می تواند قلم تربیتی پژوهشی داشته باشد که آموزش خوب و موثر دیده باشد و در این راستا طلاب باید ابتدا به تهذیب نفس و سپس به علوم روز و روش های تحقیق و پژوهش مجهز باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت والای پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه، یادآور شد: طلاب و مبلغان علوم دینی اگر پژوهش داشته باشند خود و علمشان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha