جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: با گذشت زمان در انتخاب‌های خود دچار اشتباه می‌شویم و امروز در انتخاب‌ها پول، قدرت، حرف اول را می‌زند و مجلسی که باید عصاره ملت باشد محقق نمی‌شود و امروز مهمترین وظیفه ما این است که این وضع را تغییر بدهیم و اجازه ندهیم تجار سیاسی عرصه‌ها را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در "همایش بصیرت شورای معتمدین انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی" اظهار داشت: با مرور حوادث انقلاب در طول چهل سال گذشته به این نتیجه می‌رسیم که در کنار خط اصیل فکری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، خطوط دیگری هم شکل گرفته و موجب جدایی عده‌ای از انقلاب شده است.

وی ادامه داد: انسان باید زمان‌شناس بوده و وظیفه خود را در زمان خود بشناسد و به آن وظیفه عمل کند؛ در طول تاریخ اسلام عدم شناخت زملن توسط عده‌ای صدمات جبران‌ناپذیری را به اسلام وارد کرده است، نهضت توابین نمونه بارز آن است که چهار هزار نفر را به قتلگاه کشیدند و نتیجه‌ای حاصل نشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: باید تنبلی وسستی را کنار گذاشت و به وظیفه خود عمل کنیم و اگر بخواهیم خط اصیل انقلاب و رهبری را ادامه دهیم باید زمان شناس و وظیفه محور باشیم.

وی اضافه کرد: همه ما در حال امتحان و فتنه هستیم. خدای متعال آفرینش عالم را چنین تدبیر کرده است که همه انسان‌ها مورد امتحان قرار گیرند؛ در این چهل سال فتنه‌ها و امتحان‌ها موجب ریزش عده زیادی شده است و این مسئله وعده خدا است و ادامه پیدا خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: همیشه باید خود را در معرض فتنه و امتحان ببینیم، حضور در عرصه‌های انتخابات هم یک امتحان است و نباید به هر بهانه ای احساس تکلیف کرده و وارد گود انتخابات شد.

وی، مسئله وحدت را از اساسی‌ترین مباحث مورد نیاز جامعه امروز عنوان کرد و گفت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مردم را به تدبر در احوال گذشتگان فرا می‌خوانند که بزرگان قوم آن‌ها متحد بوده و اهداف واحد را دنبال می‌کردند که بر سرزمین خود حکومت می‌کردند و بلافاصله بعد از اختلاف و تفرقه شکست خوردند و خدای متعال لباس عزت را از وجود آن‌ها خارج کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: در هر مسئله‌ای باید وحدت و همدلی را محور قرار دهیم و آیات قرآن به این مسأله دلالت دارند و برای حفظ وحدت هم می‌توان مدتی شرک را هم تحمل کرد تا در بین نیروهای انقلاب تفرقه به وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با گذشت زمان در انتخاب‌های خود دچار اشتباه می‌شویم. امروز در انتخاب‌ها پول و قدرت، حرف اول را می‌زند و مجلسی که باید عصاره ملت باشد محقق نمی‌شود. امروز مهمترین وظیفه ما این است که این وضع را تغییر داده و اجازه ندهیم تجار سیاسی عرصه‌ها را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان داشت: باید عرصه را به گونه‌ای تغییر دهیم که افراد بی‌کفایت جرأت وارد شدن به عرصه انتخابات را نداشته باشند، چرا کهمنتخب مردم ترجمان عقل انتخاب کننده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha