شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به فعالیت‌های دشمن برای جدایی عشایر از کشور و نظام مقدس اسلامی، گفت: یکی از فعالیت‌های دشمنان برای جدایی عشایر از نظام، طراحی و تولید ماشین نیسان به نام "قشقایی" توطئه ای انگلیسی بود، برای این که بگویند قشقایی‌ها از ما هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»ا ز شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، عصر امروز در دیدار اعضای هیئت‌امنای موکب عشایری حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به این که هر وقت نامی از عشایر برده می‌شود، شجاعت، سلحشوری و سخت‌کوشی آنان در نظرها پدید می‌آید، اظهار داشت:  تاریخ عشایر این‌چنین نشان داده است.

وی با بیان اینکه در فراز و نشیب‌ها، عشایر بیش از همه در کنار ملت ایران بوده اند، افزود: عشایر در دفاع از اسلام بیشتر از همه چیز مایه گذاشته است که نمونه‌ای از آن را در جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس مشاهده کردیم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه جز خاطره‌های خوب و شیرین از عشایر چیزی در یادها نداریم، تصریح کرد: طرح برنامه‌ریزی برپایی موکب عشایری قشقایی‌ها باید به سمت گسترش پیش رود درواقع به سمتی پیش رود که نماد کشوری یا حتی جهانی داشته باشد، چراکه پیشتاز این جریان در این عرصه متعلق به شما قشقایی‌ها است.

وی حضور مسیحیان، ارامنه و برخی از طوایف اهل سنت بالباس سنتی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خادمین موکب قشقایی‌ها در کربلا باید مقید به پوشیدن لباس و استفاده از نماد عشایر باشند، چراکه این نماد از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به فعالیت‌های دشمن برای جدایی عشایر از کشور و نظام مقدس اسلامی، بیان کرد: یکی از فعالیت‌های دشمنان برای جدایی عشایر از نظام، طراحی و تولید ماشین نیسان به نام "قشقایی" توطئه ای انگلیسی بود، برای اینکه بگویند قشقایی‌ها از ما هستند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) شیراز با تأکید بر اینکه برخی به دنبال جدایی عشایر قشقایی از نظام اسلامی هستند، بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد عشایر در کشور کم نیست، در تلاش باشید تا موکب عظیمی با حضور همه عشایر در اربعین حسینی برپا کنید، همچنین باید بالباس و نماد قشقایی برای پیاده‌روی اربعین به زیارت مضجع شریف سیدالشهدا(ع) بروید، چرا که این تیری در چشم دشمنان و نظام سلطه خواهد بود.

وی گفت: دشمنان به دنبال توطئه هستند و شما با این فعالیت می‌توانید نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کنید، یکی از ویژگی‌هایی که در عشایر بوده و همچنان وجود دارد تعصب و تعهد به دین، اسلام و تشیع است، ازاین‌رو باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و فعالیت‌ها را گسترش دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    21 3
    ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه....اخه حاج اقا قشقایی و انگلیسی مثل مار و پونه هستن و تنها قومی ک با اینگلیس درگیر شد قشقایی ها بودن حالا شما اومدی میگی فلان و چنان... بعدشم نیسان ساخت ژاپن هست نه انگلیس
    • سلام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      7 2
      حاژی مُردم از خنده... راست میگی ها. نیسان کمپانی ژاپنی هست... الحمدلله که این همه عالم فاضل داریم ما
    • جعفر IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      3 3
      سلام دوست عزیز من کاری به مسائل سیاسی و قومیتی ندارم اما شما هم که نمیدونی بخندی یا گریه کنی من راهنمایی تون میکنم شاید بتونید راحت تر تصمیم بگیرید نیسان کارخانه ایست که مربوط به ژاپن هست اما نیسان قشقایی توسط انگلیس ساخته شد. با یک جستجو در اینترنت به این خبر میرسید. ویکی پدیا: این خودرو نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۰۶ در معرض عموم به نمایش درآمد. نیسان قشقایی نخستین محصول شرکت نیسان است که در دفتر طراحی اروپایی نیسان در شهر لندن طراحی شده، و مهندسی آن هم در مرکز فنی اروپایی نیسان در شهر کرنفیلد در منطقه بدفوردشایر در بریتانیا انجام شده‌است. از سال ۲۰۰۶، این خودرو در کارخانجات خودروسازی بریتانیایی نیسان (NMUK) در شهر ساندرلند در نزدیکی شهر نیوکاسل تولید می‌شود.
  • محمد IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    8 1
    حاج اقا در مورد گرانی خودروهای داخلی هم کاش صحبت میکرد....خیلی وقته دوس داریم ماشین بگیریم ولی نمیتونیم
  • تورک اوغلو IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    6 2
    وقتی شما مارو عشایر میدونید و هویت قشقایی رو انکار می‌کنید.... بله با امثال شما قرابت نداریم.....
  • قشقایی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    7 1
    واقعا باید به حال مملکت گریست وقتی شما ...
  • مهدی RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    4 3
    حاج آقا همین قشقایی ها بودند که پوزه انگلیس را به خاک مالیدند کسانی که بنام قشقایی موکب راه اندازی کرده اند چرا به این حاج آقا نمی گویند شما تحمل نام قشقایی را در کشور ندارید بعد گیر دادید به یک شرکت ژاپنی که بر اساس تاریخ و تحقیقات رفته اسم ماشینش را گذاشته قشقایی
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    7 2
    حاج آقا لطفا دقت بیشتری داشته باشید با ادب و کمال احترام
  • کریم IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    3 1
    حاج آقا ...اطلاعات صفر
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    5 1
    ایشون گفته "در فراز و نشیب‌ها، عشایر بیش از همه در کنار ملت ایران بوده اند" مگر عشایر جدای از مردم ایران هستندکه در جنگ در کنار مردم ایران بودند ؟؟؟!!!! منطور ایشون از مردم ایران دقیقا کیا هستش .؟
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 0
    فی الواقع حج آقا نگفتن ک اولا نیسان کمپانی ژاپنی هس و بعدشم چرا همه چیزو ب استکبار ربط میدین؟قشقایی همیشه برعلیه انگلیس جنگیده و بدبختی امروزش حاصل وطنپرستی دیروزش هس ،والا اون چیزیکه میگن انگلیسیه تو خود حج اقا پیدا میشه تا تو نیسان قشقایی
  • مسعود IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 1
    روزی که همه ی علمای شهر به ما وقت نمیدادن،آقای طاهری تمام هماهنگی های موکب رو برای ما انجام دادن. روز جمعه که همه جا تعطیل بود دفترزیارتی بازکردن و من رفتم کارای ویزای خدام رو انجام دادم
    • مهدی IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      1 1
      پس چرا این حاج آقا تلاش نمی کنند یک خیابون به اسم قشقایی ثبت بشه
  • مسعود IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 1
    همه ی قشقایی ها میدونن تنها عالمی که اینقدر پیگیر مسائل قشقایی هست و پیشنهادشال و آرخالق داد برای حضور در موکب ایشون هستن
  • حسین علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 2
    احسنت حاج آقا تبارک الله جهت اطلاع دوستان بی اطلاع مطلب زیر از سایت ویکی پدیا میباشد خودرو قشقایی نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۰۶ در معرض عموم به نمایش درآمد. نیسان قشقایی نخستین محصول شرکت نیسان است که در دفتر طراحی اروپایی نیسان در شهر لندن طراحی شده، و مهندسی آن هم در مرکز فنی اروپایی نیسان در شهر کرنفیلد در منطقه بدفوردشایر در بریتانیا انجام شده‌است. از سال ۲۰۰۶، این خودرو در کارخانجات خودروسازی بریتانیایی نیسان (NMUK) در شهر ساندرلند در نزدیکی شهر نیوکاسل تولید می‌شود.
  • مسعود IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 1
    ایشون که همه جا موافق و حامی قشقایی هست،بعد چطوری یه عده آدمایی که خائن به قشقایی هستن دارن تیشه به ریشه قشقایی میزنن. کاش لااقل یک هزارم حمایت های آقای طاهری رو اگر شما داشتید....
  • کریمی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 2
    چرا یه عده ای قصد دارن حمایت های آقای طاهری رو از قشقایی ها سلب کنن و کاری کنن ایشون ناراحت بشه و با قشقایی نباشه؟ به این آدما بجز وطن فروش و خائن چی میشه گفت؟
    • مهدی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      4 0
      آقای وطن پرست به حاج آقا بگید نیسان را ول کن خودت یه چیزی به اسم قشقایی بزن
  • فرشاد IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام طراحی نیسان قشقایی در دفتر طراحی اروپایی نیسان در شهر لندن انجام‌شده.... توی ویکی پدیا هم نوشته....
  • حافظ IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    بابا حاج آقا میگه نامگذاری ماشین قشقایی توطئه انگیسی است، درسته میگه خب چون دشمن درجه یک انگلیسی ها قشقایی بود، تازشم طرح تولید ماشین توسط انگلیس بوده اما تولید تو ژاپن حاج آقا درست میگه اطلاعات ما کنه
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 1
    با سلام و احترام، دوستان گرامی تصور بنده این هست که در تحریر خبر نیاز به دقت بیش‌تری بوده، با عنایت به این نکته که بنده خودم مستقیما از بیانات حاج آقا بهرمند شدم و مرجع و منبع کلام بر اساس اسناد مورد تایید بوده و محتوای فرمایشات ایشان بر پایه قومیت ستیزی و یا تخریب در لفافه نبود و فرمایشات بر این مبنا بود که روباه پیر در صدد جلب توجه و جهت دادن به افکار عمومی مردم ایران به ویژه ایل جلیل قشقایی بوده و یکی از راه های جلب این توجه از طرف این استعمار گر پیر طراحی و تولید خودرویی مزین به نام این قوم جلیل، و تحریک و ترغیب افکار آنان در راستای کم کردن در و خجالت حاصل از سیلی بوده که از دستان این قوم غیرتمند خوده اند، لذا بر بنده که از نزدیک از حاج آقا طاهری شناخت دارم واضح است مثل چند سال اخیر که افتخار آشنایی با ایشان را دارم، ایشان همچون سنوات گذشته یکی از موثرترین حامیان ایلمان هستند و به شدت با این ایل جلیل احساس قرابت دارند کما اینکه در همین جلسه ایشان برای چندمین به بنده اعلام علاقه به اقامت چند روزه در سیه چادر قشقایی و در بین عشایر قشقایی بودن را فرمودند(که نیازها فی المجلس هم قول داده شد). عزیزان بیاییم کمی مهربان تر و رفتاری در خور شأن ایلمان داشته باشیم. به عنوان مطلب پایانی هم به عرض برسانم که حقیر خودم یک دستگاه خودرو نیسان دارم که در اسناد مالکیت آن کشور تولید کننده انگلستان قید شده که تصویر سند قابل اشتراک هست.
    • مهدی IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      1 0
      اگر انگلیس تونسته اینکار را بکنه از بی عرضگی شماهاست
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    با سلام چند نکته برای تامل بیشتر: ۱-قوم بزرگ قشقایی خود دارای مردان بزرگی در همه حیطه های مذهبی ،فرهنگی ،علمی و..است که نیازی به اظهار نظر افراد دیگری درباره آنان وجود ندارد. ۲-ما یک ایل و قومیت کاملا ایرانی و وطن پرست هستیم نه بر خلاف اظهارات مذکور صرفا عشایر،بلکه عده ای از قشقایی ها عشایر هستند و یا بوده اند. ۳-اگه حاج آقا طاهری و... اینقدر به فکر قشقایی هستن یه حسینیه با عظمت و در خور شان قشقایی بزنن بنام این ایل بزرگ تا مراسم های مذهبی و عزاداری آنها به زبان مادری شان برگزار گردد- ۴-اگه راست میگن یه سد بزرگ بزنن بنام سردار مبارزه با استعمار پیر انگلیس صولت الدوله قشقایی تا مبارزات این قوم بزرگ وسردار بیگانه ستیز بنام رئیسعلی دلواری و...تحریف نشود. ۵-اگه راست میگن از صدا وسیما یا کارگردان های مطرح کشوری بخواهند تا فیلم مبارزات قشقایی ها با انگلیس به رهبری صولت الدوله قشقایی تهیه و از شبکه‌های تلویزیونی ملی پخش شود تا برادری ایشان با ما ثابت شود. ۶-این اظهارات بی پایه و اساس حاج آقا طاهری نه تنها حمایت از قشقایی و قشقایی ها نیست بلکه علاوه بر توهین با امنیتی کردن این موضوع سعی در پاک نمودن نام قشقایی حتی از روی مدل ماشین میباشد. ۷-ما قشقایی ها مردمانی بیگانه ستیز هستیم و خواهیم بود .ما هیچگاه در طول تاریخ به وطن عزیزمان ایران خیانت نکرده و نخوهیم کرد.نامگذاری این خودرو بنام قشقایی بخاطر بزرگی،شرافت و تاریخ این قوم میباشد که بر همگان حتی دشمنان ما نیز ثابت شده است،حال چه این خودرو در ژاپن تولید شده باشد چه در لندن....لطفا همه چیز را سیاسی نکنید. لطفا اول تفکر بعد اظهار نظر
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 0
      درود برشما
    • ششبلوکی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      0 0
      ساغول سن احسنت
  • خادم موکب قشقایی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 0
    آقای مهدی خان انشالله موفق باشی پیگیری خیلی خوبی داری احسنت به پشتکارت هرجا که پیامی مربوط به مسایل مربوط به موکب قشقایی ها است جهت تخریب حضور فعال داری از ظاهر پیامهات میشه فهمید که دلت خیلی پره بهت پبشنهاد میدهم با حاج آقای پروین مسوول و موسس موکب قشقایی ها حتما تماس بگیر در ضمن جهت اطلاع شما عرض کنم موکب قشقایی ها با قوت تمام در حال پیگیری طرح های فرهنگی مذهبی خود است و هیچ دستاندازی مانع کارش نمیتواند باشد چون به اتکا به خدا و امامان معصوم کار میکند موکب مال قشقایی هاست و به نام قشقایی ها و مزین به نام زیبای قمر بنی هاشم
  • صادقی DK ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    حوزه محل پرورش پان فارسهای ضد تورک : « حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به فعالیت‌های دشمن برای جدایی عشایر از کشور و نظام مقدس اسلامی، گفت: یکی از فعالیت‌های دشمنان برای جدایی عشایر از نظام، طراحی و تولید ماشین نیسان به نام "قشقایی" توطئه ای انگلیسی بود، برای این که بگویند قشقایی‌ها از ما هستند
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    حاج آقا نیسان قشقایی ول کن از خسروخان خان خاندان شاه عالم بگو آشیل ایران بگو
  • دره شوری IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    من ترسم از انگلیس نیست از پدر مادر ظاهرا قشقایی که از یاد دادن زبان ترکی به فرزندان کوتاهی میکنند و زبان ترکی را پستی در جامعه میدانند و این رفتار در فرهنگ و بقیه عقاید به همین شکل است
  • آرمین IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    بابا ما که با قشقایی ها مشکلی نداریم همه ایرانییم بعضیا میخوان هر چیزی که میشه رو به انگلیس و دشمن و آمریکا و... ربط بدن و دارن حمایت ایل بزرگی مثل قشقایی هارو با یسری حرفا و کارهای بی ارزش جلب میکنن
  • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 1
    حاج آقاتوروخدا اگه قشقایی نبود قسمت جنوبی کشور الان همه چشم آبی بودن قشقاییها بودن که انگلیسی هارا ریختند به خلیج فارس وشماها خان قشقایی راکشتید اموالشو درفیروزآباد وشیراز وباغشو که باغ ارم شیراز است مصادره کردین شما اگه راست میگین اموال قشقایی رابهش برگردونین قشقاییها شماهارا انگیلیسی میدونن اینو یادتون نره
  • سینا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    چرا وقتی کتاب تاریخ را باز میکنیم هیچ آثاری از قشقایی و دلاوران قشقایی نیست مگر قشقایی ها نبودند که به رهبری صولت الدوله انگلیسی هارا تارو مار کردن از همه گفتن جز قشقایی
  • 000 IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    حالا باشه نیسان قشقایی یه طوطئه هست. ولی اینو یادتون باشه ما به اینجور چیزا کار نداریم ماشین قشقایی اومده و اینا ما همیشه وطن پرستیم و خواهیم بود و در خواست من اینه که اگه بشه یک مسجدی ساخته بشه بنام قشقایی تا انها بتوانند در مراسمات مذهبی دعاهای خود را به زبان مادریشان بخوانند
  • ایران US ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    اونا شاید اینکار رو کردن که شما واکنش اشتباه داشته باشید.آخه حاج آقا نتیجه کارشما به اینکار که حتما جلوه تجزیه طلبی داره که دارید درپوشش دینی انجام میدید. انگلیسی ها رو مردم قبلا شناختن....