جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شاهرودی

مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی مراسم گرامیداشت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی را در این مدرسه علمیه مقدسه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی از سوی مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد و با حضور اساتید، طلاب و شماری از بانوان این شهرستان برگزار شد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، امام جمعه شهرستان علی آباد کتول با تسلیت رحلت این عالم فقید، بیان کرد: این خانواده شجره طیبه ای هستند که یک اصل بسیار محکم و متقنی دارند.

وی افزود: آیت الله حسینی شاهرودی از نبوغ بالایی برخوردار بودند و همین امر باعث شد تا در زمان جوانی اجازه اجتهاد را از پدر بزرگوارشان دریافت کنند، این در حالی است که والد ایشان بسیار سخت به کسی این اجازه را می دادند.

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به شخصیت این مرجع عالیقدر تشریح کرد: ایشان از شیفتگان اهل بیت(علیهم السلام) بودند و نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی اهتمام ویژه داشتند، بارها پیاده به کربلا مشرف شدند.

مهدی نژاد اظهار کرد: آیت الله حسینی شاهرودی در طول عمر پربرکت خود در عرصه تربیت طلاب، کمک به موسسات و همچنین تالیفات فراوانی به یادگار گذاشتند که همگی منشاء خدمات بودند.

وی، فرزند و خانواده صالح را از دیگر برکات زندگی این عالم فرزانه دانست که همه از برکاتشان استفاده می کنند، افزود: قریب به 40 سال است که شهرستان علی آباد کتول از وجود آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی فرزند آیت الله سید محمد شاهرودی(ره) بهره می برد.

امام جمعه علی آباد کتول در ادامه به جایگاه علما و مراجع اشاره کرد و با نام بردن سه عصر؛ انبیاء، ائمه(ع) و علما، توضیح داد: انبیا و ائمه معصومین(علیهم السلام) زمینه حضور علما در جامعه را فراهم کردند و در این باره روایات فراوانی از معصومین(ع) بیان شده است.

مهدی نژاد با اشاره به مشکلات و رنج های فراوان علما در راه تبلیغ و حفظ دین اسلام، اذعان کرد: آن بزرگواران بهترین ملجاء و پناهگاه ما در حل مسائل هستند که نباید از این امر غافل شد، زیرا دشمن به اهمیت جایگاه علما پی برده است.

وی در پایان اظهار کرد: علما ستون های حوزه های علمیه هستند و بحمدالله مردم  نیز قدردان مراجع و علما هستند 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha