شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/معاون فرهنگی اوقاف استان قم گفت: طرح وقف مشارکتی امیرالمومنین علیه السلام برای نخستین بار در قم اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی با اشاره به چهل سال اقتدار نظام اسلامی در ابعاد مختلف اظهار کرد: در این چهار دهه هر جا ملت پشت سر ولایت حرکت کرده و پیرو امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده با پیشرفت همراه شده و هر جا کوچک‌ترین بی توجهی به فرمایشات ایشان بوده، با مشکل مواجه شده‌ایم.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر بوده و وقف، یکی از مصادیق ارزنده فعالیت در این راستا محسوب می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه هیچ ‌کسی نمی‌تواند ملکی موقوفه را تصرف کرده و از بین ببرد خاطرنشان کرد: وقف اموال موجب ماندگاری آنها شده و طبق نیت واقف، منافع آن تا قیامت در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهر قم موقوفات مختلفی وجود دارد که از قرن‌ها پیش وقف شده‌اند اما هنوز موقوفه‌ای به نام امیرالمؤمنین(ع) در این شهر مقدس نداشته‌ایم بنابراین قرار است برای نخستین بار در قم، طرح وقف امیرالمؤمنین(ع) در قالب وقف مشارکتی است اجرایی شود.

حجت الاسلام احمدی باب یان اینکه مراحل مقدماتی طرح وقف امیرالمؤمنین(ع) اجرایی شده است گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، رونمایی از این طرح اوایل ماه ربیع الاول برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم خواستار اهتمام بیشتر همگانی در راستای ترویج فرهنگ وقف شد و افزود: بر اساس قوانین شرعی و ملی، دخل و تصرف در موقوفات امکان‌پذیر نیست و اگر مردم به سمت وقف بیایند دنیا و آخرت خود را تثبیت کرده و به اقتصاد کشور شیعه کمک کرده‌اند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha