شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه را پدر معنوی شهر دانست و گفت: محیط های نماز جمعه باید شاد و جذاب و امیدآفرین باشد، باید مکان هایی برای نگهداری نونهالان در نمازهای جمعه تشکیل شود تا والدین به اقامه نماز جمعه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم شامگاه دیروز در دیدار با امام جمعه شهرستان مرند، امام جمعه شهر یامچی و اعضای شورای تامین، شورای فرهنگ عمومی و ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان مرند که به مناسبت سالروز اقامه نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به جایگاه نماز جمعه در انقلاب اسلامی اظهار داشت: نماز جمعه در حیات و تداوم انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، کدام تریبون می تواند هر هفته دایر شده و تبلیغ اسلام را کرده و مسائل سیاسی را مطرح کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نماز جمعه موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام بود، افزود: امام خمینی(ره) نسبت به اقامه نماز جمعه همت کردند و اهمیت آن در دوران دفاع مقدس بسیار به چشم آمد و از لحاظ اعزام نیرو و پشتیبانی های مردمی توانست موثر باشد.

وی تصریح کرد: در جذب نیروهای نوجوان و جوان به نماز جمعه باید بیشتر تلاش کنیم، البته برخی ریزش ها را قبول داریم اما شاهد رویش های بسیاری هستیم و نسل جوان امروز به سمت برنامه‌های مذهبی و عبادی جذب شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم شرکت حتی بیش از یک نفر در نماز جمعه را هم دارای اهمیت دانست و گفت: همین جوانان امروز عرصه تولید را مدیریت می کنند، شهدای مدافع حرم نیز از رویش‌های انقلاب بودند که از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سخنان امام جمعه باید وحدت آفرین باشد، تاکید کرد: محیط های نماز جمعه باید شاد و جذاب و امیدآفرین باشد، باید مکان هایی برای نگهداری نونهالان در نمازهای جمعه تشکیل شود تا والدین به اقامه نماز جمعه بپردازند.

وی امام جمعه را امام جامعه دانست و گفت: امام جمعه باید دست نوازش بر همه اقشار جامعه داشته باشد، نماز جمعه باید موجب تقویت مبانی انقلاب بوده و موجب تقویت تفکرات مقام معظم رهبری در جامعه شود، همچنین نماز جمعه باید موجب تقویت آرمان های والای امام راحل شده و اراده مقام معظم رهبری در کشور را تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه را پدر معنوی شهر دانست و خاطرنشان کرد: انتقادهای ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه باید حکیمانه و منصفانه و عزتمندانه باشد و انتقادها نباید موجب تضعیف نظام و آرمان های انقلاب اسلامی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: افتخار می کنیم که رهبر ما امام جمعه تهران هم هستند، ایشان تمام مسئولیت های خود را پس از منصوب شدن به رهبری، تحویل دادند به جز امامت جمعه و این نشان از اهمیت جایگاه نماز جمعه دارد.

وی اضافه کرد: دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب عزت آفرین و غرور آمیز بود، امروز هم آمریکا بسیار هارت و پورت می کند که نشان از ضعف آن است، اما انقلاب اسلامی امروز در اوج قدرت قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: نماز جمعه مرند یکی از نماز جمعه های باشکوه استان آذربایجان شرقی است و حضور حجت الاسلام نعمت زاده در مرند وحدت آفرین است و فعالیت های خوبی در حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان مرند انجام گرفته است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اینکه بیانات رهبر انقلاب باید هر هفته در نمازهای جمعه تبیین شود، اذعان داشت: بیانیه‌گام دوم انقلاب اسلامی منشور انقلاب اسلامی است و بسیار دارای اهمیت است که جوانان مخاطب ویژه این بیانیه هستند.

وی با تقدیر از برگزاری همایش مکتب امام صادق(ع) با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی در مرند اظهار داشت: صرف برگزاری همایش کافی نیست باید برای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف قدم برداریم.

امام جمعه تبریز افزود: در دیدار ۲۹ بهمن با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردیم که آذربایجان باید در عمل کردن به گام دوم انقلاب پیشگام باشد و امیدواریم گزارشی قابل قبول در رابطه با اقدامات انجام شده در شهرهای مختلف استان با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی به محضر ایشان ارائه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha