سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلام تقی پور با تاکید بر اینکه روشنگری و بصیرت افزایی ائمه جمعه می تواند سهم به حجت الاسلام تقی پور با تاکید بر این که ائمه جمعه می توانند نقش بسزایی در حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری مردم داشته باشند، تصریح کرد: نمازجمعه تقویت کننده انسجام، وحدت، همدلی و یکصدایی مردم در مقابل دشمنان است.

حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه گتاب استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به چهلمین سال گرامیداشت نمازجمعه، گفت: نمازجمعه یک رسانه قوی و مستقل است که به عنوان قطب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هر شهری محسوب می شود تا در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد.

وی افزود: به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی بیش از گذشت ۴۰ سال شاهد برگزاری پرشکوه نمازجمعه هستیم.

امام جمعه گتاب با اشاره به نقش موثر نمازجمعه در تقویت روحیه انقلابی اظهار کرد: پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی، همت بلند برای رسیدن به آرمان های انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر نقشه های دشمن و تقوای دینی و سیاسی از مهم ترین دستاوردهای نمازجمعه است.

وی با تاکید بر اینکه روشنگری و بصیرت افزایی ائمه جمعه می تواند سهم به سزایی در حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری داشته باشد، خاطرنشان کرد: نمازجمعه تقویت کننده انسجام، وحدت، همدلی و یکصدایی مردم در مقابل دشمنانی است که درصدد هستند تا شعارهای انقلاب به عمل تبدیل نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش موثر جوانان در تقویت اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: جوانان با تکیه بر نگاهی واقع بینانه به آینده و پیروی از منویات مقام معظم رهبری می توانند میدان داران عرصه سیاست و مدیریت باشند و در جهت خنثی کردن اقدامات دشمن گام بردارند.

وی با بیان اینکه هفت پیش شرط برای نهاد نماز جمعه جهت نقش آفرینی در حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری موثر است، افزود: عمل هوشمندانه و پرهیز از تند روی، صراحت در بیان مواضع انقلابی، ایجاد امید و اعتماد اجتماعی، اعتماد و میدان دادن به جوانان، عدالت و مبارزه با فساد، ضرورت ایستادگی در مقابل جریان غیرانقلابی و برنامه ریزی برای تربیت صحیح نسل آینده از جمله مواردی است که در جهت پیشبرد اهداف و سیاست‌گذاری‌های نماز جمعه موثر است.

حجت الاسلام تقیپور با تاکید بر اینکه پیگیری مسائل و مشکلات مردم باید به عنوان اولویت نمازجمعه باشد، افزود: بخش زیادی از جامعه امروز ما دچار محرومیت است که ائمه جمعه باید در جهت رسیدگی به قشر ضعیف گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی‌ها قابل تقدیر است، عنوان کرد: توقیف نفت کش سپاه توسط سپاه پاسداران مخابره کننده این سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند دوران بزن در رو تمام شده است.

امام جمعه گتاب، انگلیسی ها را طلایه دار استعمار دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی همواره از سوی استعمارگران مورد رنج و آسیب قرار گرفته است، اما به برکت انقلاب اسلامی و با هدایت های مقام معظم رهبری هرگز به عنوان مستعمره انگلیس تبدیل نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha