چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اهانت ماموران  ایستگاه قطار به بانوی محجبه آفریقایی- آمریکایی

حوزه/ یک بانوی محجبه آفریقایی-آمریکایی به خاطر اهانت ها و عدم راهنمایی ماموران ایستگاه قطاری در پنسیلوانیا، از سفر خود به شهر نیویورک بازماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک دیلی نیوز، یک مسافر قطار لانگ آیلند در ایالات متحده، به سبب اینکه ماموران ایستگاه قطار حاضر نشدند در مسیر حرکت او را راهنمایی کنند، از سفر خود جا ماند. این برخورد 7 می ماه 2019 به وقوع پیوست و بانوی مسلمان به سبب رفتار تبعیض آمیز ماموران ایستگاه به کمیسیون حقوق بشر شهر نیویورک شکایت کرده است.

لیتویا دیکسون مسافر محجبه که در ایستگاه پنسیلوانیا که قصد داشت برای رفتن به محله کوئینز در شهر نیویورک بلیط قطار تهیه کند، با برخورد نژادپرستانه دو مامور ایستگاه مواجه شد.

دیکسون یک مسلمان آفریقایی آمریکایی 35 ساله که حجاب به سر می کند، در این باره گفت: کارکنان قطار حاضر نشدند مسیر قطار را به من نشان دهند و در نتیجه باعث شدند قطارم را از دست بدهم و هنگامی که به این رفتارشان اعتراضم کردم، با نژادپرستی به من اهانت کردند.

دیکسون افزود: یکی از آن ها به من گفت: من جواب آدم هایی را که شبیه تو باشند نمی دهم! و وقتی خواستم که بقیه پولم را بدهد، پول را از پنجره به بیرون به سمت من پرتاب کرد!

دیکسون گفت: من به خود ایستگاه مترو شکایت کردم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم. و در آنجا به خاطر داشتن حجاب اسلامی احساس ناامنی و ناراحتی شدیدی در من به وجود آمد.

خانم دیکسون که یک زن محجبه می باشد در ادامه خاطرنشان کرد: من به خاطر اینکه یک مسلمان آفریقایی و محجبه هستم هیچ خجالتی ندارم و به خودم افتخار می کنم. با این حال اهانت آنان در ایام ماه رمضان برایم بسیار گران تمام شد. من یک زن، یک مادر و یک انسان هستم که می خواستم مانند هر کس دیگری به نزد خانواده ام بازگردم.

او خواستار عذرخواهی رسمی ایستگاه قطار و اخراج کارمندان نژادپرست شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha