جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: یکی از دستاوردهای نماز جمعه در این ۴۰ سال، تبیین جایگاه و اهمیت عدالت در جامعه است و تریبون‌های نماز جمعه این روحیه غنی را به مردم انتقال داده است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، به دستاوردهای برپایی این آئین مهم عبادی سیاسی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای نماز جمعه در این ۴۰ سال، تبیین جایگاه و اهمیت عدالت در جامعه است و تریبون‌های نماز جمعه این روحیه غنی را به مردم انتقال داده است.

وی با بیان اینکه تقویت معنویت و دین‌داری در جامعه و نفی فقر و مبارزه برای محرومیت‌زدایی از دیگر برکات نماز جمعه است، گفت: ازجمله تبعات سیاست مصرف‌گرایی حکومت پهلوی، تمرکز و توجه ویژه به کلان‌شهرها و بی‌توجهی به شهرستان‌ها و روستاها بود که درنتیجه این عملکردها، محرومیت گسترده در مناطق محروم و موجه مهاجرت به تهران و حاشیه شهرهای بزرگ بود.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: اما از مباحث مهم و کلیدی نماز جمعه در این ۴۰ سال، مقابله با فقر و مصرف‌گرایی بوده است به عبارتی نماز جمعه محل نقد سیاست‌های اشتباه رژیم گذشته و تلاش برای تبیین الگوهای صحیح تا به امروز بوده است.

وی تقویت روحیه کارگران و دفاع از این قشر زحمتکش و آگاهی مردم از سیاست‌های اقتصادی را از دیگر دستاوردهای برپایی هفتگی نماز جمعه در کشور برشمرد.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه با اشاره به دستاوردها در حوزه دفاعی - امنیتی و خودباوری‌های ملی، باوراندن امکان ایستادگی مقابل مستکبران را یکی از این دستاوردهای مهم دانست.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ جامعهٔ اسلامی آن است که جدایی مرزها باعث جدایی اندیشه‌ها و فرهنگ‌ها می‌شود در این میان اگر مسلمانان هر کشور فقط به خود بیندیشند در این صورت جامعهٔ واحد اسلامی پاره‌پاره و نابود می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: نماز جمعه مرزها را می‌شکند و صداهای همدلی و دست‌های همدردی را از سرزمین‌های دیگر به مسلمانان مظلوم عالم نثار می‌کند که نمود عینی آن را می‌توان در روز قدس دید؛ روزی که مردم نماز جمعه‌ها را پر می‌کنند و همبستگی بین‌المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی ملت ستمدیده فلسطین اعلام می‌دارند. این رویکرد، ۴۰ سال است که رویه مبارکی شده است تا امت واحده به حقیقت بپیوندد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha