سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصطفی پورمحمدی

حوزه/ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قدرت نرم انقلاب اسلامی، ابرقدرت های دنیا را کنار زده است، گفت: امروز انقلاب اسلامی، قدرت تاثیرگذار و تعیین کننده در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، بعدازظهر امروز در نشست مجمع علمای استان سمنان، به میزبانی منطقه گردشگری دربند شهرستان مهدی‌شهر، با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی، قدرت تاثیرگذار و تعیین کننده در منطقه است، اظهار داشت: امروز حوزه و دایره نفوذ انقلاب اسلامی گسترش یافته است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه رژیم شوروی زمانی دنبال تهیه بمب اتم برای افزایش قدرت در منطقه بود، تصریح کرد: فروپاشی رژیم شوروی نشان داد که بمب اتم قدرت را تعیین نمی کند و نقشه قدرتمداری و کسب قدرت در جهان عوض شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه قدرت در دنیا و عوامل کسب قدرت در دنیا عوض شده است، افزود: قدرت نرم یعنی امروز محور اقتدار در دنیا عرصه سایبری شده است و هر کسی بتواند بیشترین استفاده را از این ابزار کند، موفق است و یکی از ابزار تاثیرگذاری در عرصه سایبری محتوای آن است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، با بیان اینکه قدرت تولید پیام در جمهوری اسلامی، قدرت فوق العاده ای است، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی توانسته با قلب ها و ذهن ها صحبت کند و این نشان دهنده این است که قدرت نرم ما بالاست.

وی با بیان اینکه امروز صدها هزار سایت و کانال ها در فضای سایبری در حال فعالیت و انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهانیان هستند، گفت:  دنیای به اصطلاح آزاد و متمدن غرب، تحمل شنیدن حرف های ساده شما را ندارد و امروز رسوایی آمریکایی ها بیش از گذشته شده است که با ادعای دنیای آزاد و متمدن، اما خبرنگار جمهوری اسلامی در آمریکا نباید از 4 خیابان بیشتر عبور و مرور داشته باشد.

وزیر اسبق دادگستری، با بیان اینکه روحانیت امروز تاریخ سازی می کند، گفت: دیدار حضرت آقا و نخست وزیر ژاپن نشان دهنده اقتدار و عظمت و شوکت انقلاب اسلامی بود؛ مقام معظم رهبری بهتر از سیاسیون و دیپلمات ها، آداب معاشرت و مذاکرات و امثال این ها را بلد هستند، اما این اقتدار و قدرت نرم انقلاب را شما در یک دیدار رهبر انقلاب اسلامی به راحتی مشاهده می کنید.

وی با بیان اینکه درست است که در کشور ما مشکلاتی نظیر معیشت و اقتصاد و عیب و گیرهای دیگری وجود دارد که باید حل شود، اما با وجود همه این مشکلات این همه دستاوردها را در کشور و منطقه داشته ایم،گفت: کانون قدرت آینده جهانی، قدرت نرم است و روحانیت باید منشأ تولید پیام های فکری و دلنشین و دلچسب این قدرت نرم باشد.

مشاور رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه در 40 سال دوم انقلاب اسلامی می بایست تجربه ها و رفتارها و عملکرد گذشته را بازبینی و بررسی کنیم، افزود: در 40 سال دوم، زمان آزمون و خطا نیست و زمان قوی تر از گذشته و بیش از پیش کار کردن است.

وی با بیان اینکه هزاران روحانی زبان دان امروز در حوزه های علمیه کشور با تحصیل در زبان های مختلف دنیا حضور دارند، افزود: هزاران روحانی حضور دارند که با علوم و مسائل مختلف آشنایی دارند و این ها همگی ظرفیت های بی نظیر در انقلاب اسلامی است که باید بهره برداری شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در گام دوم همه باید یک خانواده شویم و به دور از هرگونه تفکر سیاسی حزبی و جناحی، برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم، البته هدایت سیاسی نیز باید وجود داشته باشد که این جدای از تفکر حزبی و جناحی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha