شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حیدری ابهری

حوزه/ نویسنده حوزوی کتاب کودک و نوجوان بر لزوم جدیت بیش از پیش در ارایه آموزش مهارت های زندگی از سنین کودکی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که متاسفانه ما علیرغم بسیاری از شعارها، آن چنان که باید و شاید، اصول زندگی و مهارت های مرتبط با آن را به درستی به بچه ها آموزش نداده ایم، اظهار داشت: این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر به طور جدی بر مقوله سبک زندگی تاکید ویژه نموده اند، نشان دهنده آن است که این مقوله از چه اهمیت و ضرورتی برای جامعه ما به خصوص مباحث مرتبط با خانواده برخوردار است.
وی افزود: متاسفانه ما به فکر آموزش مهارت های زندگی به بچه ها نیستیم و وقتی این ها سنشان به بیست سال و سی سال می رسد و می خواهند ازدواج کرده و تشکیل خانواده دهند، تازه به فکر چاره اندیشی برای مشکلات و معضلاتشان می اُفتیم و خب طبعاً بسیاری از این مشکلات ریشه در عدم مهارت ها از دوره کودکی و نوجوانی دارد.
این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از سویی در نظام آموزش و پرورش هم ما به بچه ها همه رشته ها را آموزش می دهیم اما جوهره زندگی و به تبع آن مهارت اداره زندگی را آموزش نمی دهیم و این به خاطر آن است که یا نمی توانیم سبک زندگی درستی ارایه دهیم یا این که اگر سبک زندگی معرفی می کنیم به طور کامل برآمده از قرآن و اهل بیت(ع) نیست.
وی اضافه کرد: آن چه ضروری است این که اصول زندگی را باید به کودکان آموزش دهیم؛ این که هدف از زندگی چیست و بر اساس آموزه های دینی چگونه باید زیست داشته باشند.
حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ما به بچه ها زندگی را یاد نمی دهیم که یک بخش آن ناظر به ازدواج و پیداکردن شغل و مباحث دیگر است و از سویی واقعاً جای طرح این سوال است که در نظام تعلیم و تربیت ما شاخصه های زندگی موفق از نگاه اسلام را چقدر به بچه ها آموزش داده ایم و والدین چقدر در این زمینه موفق بوده اند و اگر توفیقات کم بوده، علت آن چیست و باید چکار کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha