جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاطرات شخصی مسلمانان آمریکایی در نشست تاکوما نقل می شوند

حوزه/ چند سازمان اسلامی در شهر تاکوما در واشنگتن، نشستی با عنوان «اشتراک روایت هایمان، ملاقات با همسایگان مسلمان» برگزار کرده و مسلمانان خاطرات و روایت ها یشان را از برخوردهای اسلام هراسی را به اشتراک می گذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از publicnewsservice، جمعی از سازمان های اسلامی در شهر تاکوما در واشنگتن دی سی، اقدام به برگزاری نشستی با عنوان «اشتراک روایت هایمان، ملاقات با همسایگان مسلمان» کرده و قصد دارند داستان ها و تجربه های مختلف زندگی شان را در رابطه با اسلام هراسی با هموطنان به اشتراک بگذارند.

این نخستین باری است که چنین نشستی در سلسله رویدادهای میان ادیانی توسط سازمان های اسلامی آمریکایی برگزار می شود و هدف آن ایجاد پل میان ادیانی با همسایگان اعلام شده است.

آنیله افضلی، سرپرست شبکه اقتدار مسلمانان آمریکایی در انجمن مسلمانی پگت ساند گفت: هدف پیدا کردن  زمینه مشترک با یکدیگر از طریق روایت های شخصی است. بدیهی است که چنین طرز عملی می تواند به عنوان پادزهری برای اسلام هراسی باشد.

این بانوی مسلمان درباره  الهام بخش این گردهمایی گفت: سال گذشته با دو زن مسلمان دیگر صحبت می کردم. نخستین بار بود که همدیگر را ملاقات می کردیم و آن ها حقیقتا به گریه افتادند. آن ها اذعان کردند که حوادث گذشته نفرت و ترس را در قلب آنان انباشته کرده بود و صحبت کردن با هم سبب شد مقدار زیادی از این خشم و ترس از بین برود و ما در آخر همدیگر را در آغوش کشیدیم.

این بانی مراسم گفت: منظور این است که آن ها مرا به اشک انداختند و لحظه قدرتمند و اساسی بود و من آنجا فهمیدم که روایت های شخصی ما در زندگی می توانند تا چه اندازه قدرتمند باشند.

افضلی گفت: هدف اصلی این است که این داستان ها را به بخش های روستایی تر و محافظه کارتر جامعه ببریم تا آن ها درک بهتری از زندگی مسلمانان داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha