پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طلاق

حوزه/ کارشناس و مشاور مسائل خانواده تصریح کرد: یکی از عوامل مهم که باعث کاهش آمار طلاق در کشور می شود، توجه به مقوله آموزش مهارت های زندگی است.

بهشته اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که افزایش آمار طلاق در سال های اخیر به خصوص در کلان شهر، حقیقتاً مایه نگرانی و تأسف است، اظهار داشت: جهل و ناآگاهی خانواده ها و نیز زوجین، بیشترین آسیب را در مساله خانواده و وقوع طلاق به عنوان منفورترین حلال الهی وارد کرده و از این رو باید برای جلوگیری از روند تصاعدی آمار طلاق، با آموزش مهارت های زندگی، سطح آگاهی و بینش افراد را ارتقا بخشید.

وی افزود: بسیاری از زوجینی که در معرض طلاق هستند و برای مشاوره پیش ما می آیند، پس از آن که در کلاس ها و یا کارگاه هایی شرکت کردند، نسبت به تصمیم خود تجدید نظر نموده و به ادامه زندگی مشترک تمایل بسیار زیادی پیدا کرده اند.

مسئول موسسه اندیشه ورزان برنا همچنین گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و مشکلات خانوادگی، بیش از هر چیز ما نیاز به آگاهی بخشی داریم، حتی در رابطه با افرادی که در زندگی زناشویی دچار بحران طلاق عاطفی شده اند.

وی بیان داشت: متأسفانه ارتباط موثر میان زن و شوهر در بین بسیاری از خانواده ها کمرنگ شده که این مسأله ریشه در مسایل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، استرس های زندگی روزمره و همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارد و حال آن که اگر آگاهی و اطلاع زوجین از این قبیل امور ارتقا یافته و نیز آن ها مجهز به سواد رسانه ای شوند، کمتر دچار این آفات و آسیب ها می شوند و طبعاً زندگی بهتر و آرامش بخش تری خواهند داشت.

اسلامی تاکید کرد: از سویی تاکید بر ارتقای سطح مهارت های زندگی باعث بهبود کیفیت سبک زندگی می شود و این مهم به ویژه در رابطه با نسل جدید از اهمیت مضاعفی برخوردار است

وی همچنین افزود: ما باید در مقاطع سنی مختلف اعم از دوره کودکی و نوجوانی، دوره جوانی، دوره میانسالی و بالاخره دوره کهنسالی به مساله آموزش مهارت های زندگی توجه کرده و در این باره البته نهادها و ارگان های مختلف و بخش خصوصی و مراکز مشاوره به میدان بیایند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha