جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پکن رسما عبارات عربی- اسلامی را از مغازه ها حذف می کنند

حوزه/ چندین مغازه دار و فروشنده مسلمان در پکن که خواسته اند نامشان فاش نشود می گویند که مقامات رسمی به آن ها مراجعه کرده و مجبورشان کرده اند عبارات عربی و اسلامی را از تابلوی مغازه ها حذف کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، مقامات چینی در پکن طی دستوری، واژه های عربی و اسلامی را که به «تجارت حلال» مرتبط هستند، از سردر مغازه ها و تابلوهای فروشگاه ها در این کشور حذف می کنند.

مدیر یک مغازه فروش نودل در پکن گفت: آن ها می گویند که این فرهنگ خارجی است و شما باید از فرهنگ چینی استفاده کنید.

این فروشنده مانند سایر مغازه داران، کارمندان و صاحبان تجارت اسلامی که با خبرنگاران در این باره صحبت کردند، به دلیل حساسیت موضوع حاضر نشدند نامشان را بازگو کنند. وی گفت: چندین مسئول دولتی به وی دستور داده اند که واژه «حلال» را از تابلوی مغازه اش حذف کنند و خودشان ناظر انجام آن بودند.

کمپین حکومتی چین علیه خط عربی و نوشته های اسلامی و حلال که از سال 2016 در این کشور آغاز شده بود هم اکنون به فاز جدیدی رسیده و قصد آن این است که تضمین کند تنها فرهنگ و پیشینه چینی در این کشور باقی بماند.

گفته می شود آیین نامه های اجباری جدیدی نیز در فوریه 2018 توسط دولت چین به تصویب رسید که شامل برافراشتن اجباری پرچم کشور چین در مساجد محلی و همچنین حذف نمادهای اسلامی غیرچینی بود. این در حالی است که دکوراسیون بسیاری از مساجد اصالتا خاورمیانه ای دارند که شامل طراحی های هندسی زیبا، خوشنویسی های عربی و همچنین حلال ماه و ستاره می شود. مساجد همچنین بایستی معماری به سبک چینی داشته باشند و گنبدهایشان بایستی تخریب می شد.

ورود به مساجد  برای کودکان مسلمان و زیر 18 سال با هدف تحصیل و آموزش های دینی از جمله در دوران تعطیلات نیز ممنوع اعلام شد. روحانیون و علمای دینی نیز باید آدرس محل سکونت، جزئیات شخصی زندگی و تمامی مدارک شان را به ثبت می رساندند. به علاوه استفاده از بلندگو هنگام اذان و قرائت قرآن نیز ممنوع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha