شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر محمد رفیق حبیب

حوزه/ دکتر حبیب، در مصاحبه ای با خبرنگار «حوزه» در خصوص اهمیت وحدت میان امت اسلامی صحبت کرده و گزارشی از زندگی جامعه اسلامی اسکاتلند ارائه کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، دکتر محمد رفیق حبیب، دارای دکترای احیاگری اسلامی از دانشگاه آبردین، و رئیس شورای بریتانیایی هدایت اسلامی (بی سی آی جی) طی مصاحبه ای با خبرنگار حوزه درباره سازمان «منهاج القرآن اینترنشنال» گفت: ما هم اکنون 2 مرکز در اسکاتلند و بیش از 10 مرکز در بریتانیا داریم. ما جامعه اسلامی بسیار زیبایی در اسکاتلند داریم. مردم اسکاتلند بسیار خوب هستند و مسلمانان با صلح و صفا در این کشور زندگی می کنند.

به گفته دکتر حبیب هم اکنون بیش از 1 هزار مسلمان در این کشور سکونت دارند.

دکتر حبیب گفت: هدف اصلی محمد طاهر القادری، بنیان گذار منهاج القرآن اینترنشنال که این سازمان را 10 سال پیش تاسیس کرد ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و تلاش و فعالیت برای به وجود آوردن یک امت اسلامی واحد بوده است. زیرا وحدت از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه در زمانه کنونی و ما باید با یکدیگر متحد باشیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار حوزه پیرامون «اسلام هراسی در غرب» نیز گفت: باید بدانیم که عواقب اتفاقاتی که در منچستر و مناطق دیگر به وقوع پیوست اسلام هراسی بوده. آنانی که اسلام را به نام اسلام تخریب می کنند. کسانی که خودشان را مسلمان نامیده اند و در واقع با اعمال شیطانی به اسلام صدمه وارد می کنند.

این کارشناس دینی در پاسخ به سئوالی درباره فلسطین نیز خاطرنشان کرد: مردم فلسطین برادران ما هستند و باید حقوق از دست رفته آنان بهشان برگردانده شود. به تجاوزات بیرحمانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی نیز باید خاتمه داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha