شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: متصل شدن به خاندان اهل بیت منشا مسرت است و شاهدش افرادی است که متصل به این خاندان بوده وهستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، صبح امروز در جمع اعضا مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی استان همدان، گفت: منطق اهل بیت(ع) به قدری قوی است که فرزند شش ماهه این خاندان می تواند در سراسر جهان معرفی شود.

وی افزود: آن قدر اندیشه و آموزه های این خاندان قوت و قدرت دارد که توانسته عقلانیت بشر را اشباع کند و به تمام سوالات اساسی بشر پاسخ دهد.

امام جمعه همدان با بیان این که اگر اموزه های این خاندان مطابق با فطرت انسان ها نبود این همه گستردگی پیدا نمی کرد اظهار داشت: امروز مکتب های زیادی در دنیا وجود دارد اما هیچ کدام از آنها نتوانسته است همانند صحبت های این خاندان در جوامع مختلف توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: دلیل این موضوع در ان است که هیچ مکتبی را در عالم نمی توان نام برد که توانایی صحبت با فطرت انسان را داشته باشد و به همین دلیل است که امام رضا (ع) می فرماید تنها حرف ما را به مردم بگویید و مردم خودشان طرفدار ما خواهندشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ظهور حضرت حجت خاطر نشان کرد: زمانی که حضرت ظهور می کنند و بر کعبه تکیه می کنند خودشان را در پنج جمله معرفی می کنند که در اکثر این جملات معرفی با اسم امام حسین است.

وی تاکید کرد: این که حضرت حجت خود را با نام امام حسین معرفی می کنند به این معنی است که در زمان ظهور، امام حسین در تمام دنیا شناخته شده است و به حمدالله برگزاری این مجمع و پیاده روی اربعین نشان از ان دارد که ما در مسیر ظهور قرار داریم و حرکت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که در روایات غصه خوردن بر دو نوع است یادآور شد: گاهی اوقات غصه خوردن جنبه مادی دارد و انسان برای دنیا اه می کشد که نتیجه این آه کشیدن و اندوه ایجاد اضطراب، افسردگی و نگرانی در جامعه است.

وی اظهار داشت: اگر جامعه اندوه و فکرش دائما دنبال مادیات باشد از آن جایی که مادیات امری ظلمانی است جامعه را هم ظلمانی خواهد کرد و این خاصیت حزن برای دنیا است که انسان را افسرده می کند.

امام جمعه همدان ادامه داد: در مقابل حزن مادی، حزن معنوی و اشک برای امام حسین قرار دارد که این اشک و حزن بر خلاف حزن مادی آرامش و اطمینانرا در جامعه رواج می دهد.

وی ذکر اهل بیت را ذکر الله عنوان کرد و ذکر خداوند را ایجاد کننده ارامش و گفت: چند نفر از مجرمان و افراد افسرده و کسانی که خودکشی کرده اند گریه کن امام حسین بوده اند و در این هیئت ها حاضر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان متصل شدن واقعی و حزن برای این خاندان را زمینه ساز رهایی از افسردگی عنوان کرد و گفت: این خاندان منشا مسرت است و شاهدش افرادی است که متصل به این خاندان بوده وهستند.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی از مطالب در این زمنیه خاطر نشان کرد: بعد از انتشار این مطالب توسط یکی از افراد، ان شخص گفت که منظور من این نبوده است و لذا ما اخلاقا موظف هستیم که این حرف را بپذیریم.

امام جمعه همدان در ادامه بیان داشت: بنابر احادیث اگر شب و روز هم بر ماتم این خاندان گریه کنیم باز هم کم است اما انچه در این بین مهم است عدم ترویج عزاداری های ساختگی و دهه های مختلف است.

وی یادآور شد: انچه از گذشته در سیره و روش علمای قبلی ما بوده، عزاداری ایام محرم،صفر، سه روز فاطمیه اول و سه روز فاطمیه دوم، یک روز شهادت حضرات و ماه مبارک رمضان بوده است اما امروز با برخی از دهه ها که واقعا مستندی هم ندارد مواجه شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ترویج روز شمار محرم و دهه های ساختگی را جایز ندانست و گفت: وظیفه ما حفظ این سیره است و نباید فارغ از ان عمل کرد چرا که در نهایت تبدیل به یک جریان اجتماعی خواهدشد.

وی تاکید کرد: جامعه توان و تحمل رعایت این دهه ها را ندارد و زمانی که نمی توانند نسبت به ان مراقبت کنند به تقابل و توهین روی می اورند.

امام جمعه همدان با اشاره به نزدیک بودن به ایام عید غدیر یاداور شد: الان بهترین فرصت برای ترویح مساله غدیر است و باید به خاطر داشت که بعد از غدیر تا قبل از شروع محرم اتفاقات بسیار مبارکی افتاده است که واقعا در اسلام قابل توجه هستند.

وی ادامه داد: اما گاهی اوقات تا روز غدیر تمام می شود مراسم سیاه پوشان برگزار می شود این مراسمات به صورت شخصی مشکلی ندارد اما نباید تبدیل به جریان عمومی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که تا دو روز قبل از شروع محرم هم در اسلام عید داریم اظهار داشت: هر کدام از این ایام ان قدر مهم هستند که این قابلیت را دارند تا تبدیل به عید شوند.

وی در پایان عناوین دنیایی را بی مسما دانست و گفت: همه ما باید دعا کنیم توفیق داشته باشیم که با عنوان روضه خوان امام حسین ما را صدا کنند چرا که انچه مهم است نوکری برای این خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha