سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
30 امین سالگرد تاسیس طرح «ترک اعتیاد» برای ملت اسلامی در نیوجرسی

حوزه/ سی امین سالگرد بزرگداشت راه اندازی طرح «ترک اعتیاد» 12 مرحله ای ملت اسلامی نیوجرسی آمریکا برگزار شد. در این طرح با درنظر گرفتن «خدا» به عنوان «قدرت برتر» مسیر ترک برای مسلمانان تسهیل می شود.  

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thefix، شنبه گذشته، زنان مسلمان در کامدین در ایالت نیوجرسی آمریکا، پایگاه راه اندازی پروژه خدماتی بین الملل «ملت اسلامی» ، بزرگداشت سی امین سالگرد تاسیس این پروژه 12 مرحله ای، قدیمی ترین طرح «ترک اعتیاد» در آمریکا را برگزار کردند.

وبسایت رسمی طرح ترک اعتیاد «ملت اسلامی» در این باره نوشت: «ملت اسلامی هم صحبتی مردان و زنانی است که در راه صلح به هم پیوسته اند. ما تجربیات، قدرت ها و امیدهای مان را با هم به اشتراک می گذاریم تا بتوانیم به این طریق از مواد اعتیاد آوری که خلق و خو و ذهنمان را تخریب می کنند بهبود یابیم.

در این وبسایت آمده است: ما به الله برای هدایت در مسیر درست چشم می دوزیم، همزمان بهبود یافته و برای تبدیل شدن به مسلمانان در راه حق شکوفا می شویم. خواسته و خودمان را در خدمت الله قرار می دهیم.

گفته می شود در برنامه ترک اعتیاد 12 مرحله ای  از دین و خدا (به عنوان قدرت برتر) استفاده می شود. برخی که به ادیان مختلف چون اسلام، مسیحیت یا مذهب کاتولیک اعتقاد دارند، به راحتی «خداوند» را قدرت برترشان قرار می دهند که همین سبب می شود که با درک بهتری در مسیر ترک اعتقاد قدم بردارند.

امین عبدالرشید گفت: ما بخشی از این جامعه هستیم و بدی ها و خوبی هایی که در جامعه پدیدار می شوند ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

عبدالرشید از سال 2007 تاکنون جلسات «ترک اعتیاد و مشروب» برای مسلمانان در غرب فیلادلفیا برگزار می کرد.

لازم به ذکر است برنامه 12 مرحله ای «ملت اسلامی» نخستین بار در سال 1989 در مسجد بالتیمور  در مریلند آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha