پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حوادث ورزشگاه کربلا

حوزه/ فعالیت های افتتاحیه جام قهرمانی غرب آسیا در ورزشگاه بین المللی کربلا موجی از خشم و محکومیت را در شبکه های اجتماعی و محافل مردمی به دنبال داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فعالیت های افتتاحیه جام قهرمانی غرب آسیا در ورزشگاه بین المللی کربلا موجی از خشم و محکومیت را در شبکه های اجتماعی و محافل مردمی به دنبال داشت.

فعالان مراسم افتتاحیه ورزشگاه کربلا را هتک حرمت آشکار به تقدس کربلای امام  حسین (ع) دانستند و گفتند: ماده 24 قانون وقف شیعی عراق به این مسئله تاکید دارد که شهر های مقدس حرمت دارد و به هیچ عنوان و تحت هیچ اقدام مخالف آداب و اخلاق عمومی نباید مورد هتک حرمت قرار گیرد و هرگونه اعمال مخالف حیا در آن ممنوع است.

منتقدان از حوادثی که در نزدیکی شهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) انجام گرفته و مخالف اخلاق و شریعت است، ابراز ناراحتی و تأسف کردند و استانداری و دولت را مسئول آن دانستند و خواستار عدم تکرار اینگونه رفتار در سرزمین مقدس کربلا شدند.

 حجت الاسلام سید مرتضی مدرسی فرزند آیت الله سید محمد تقی مدرسی در صفحه خود نوشت: به خاطر حوادث ورزشگاه بین المللی کربلا از امام حسین (ع) خجالت می کشم.

استانداری باید مطابق قانون تقدس کربلا با مجریان این مراسم برخورد کند.

کاربر دیگر نوشت: بهتر بود این مراسم در بغداد برگزار می شد، درست نیست که این گونه صحنه ها در کربلا برپا شود.

دیگری نوشت: اینان برای کربلا تقدسی باقی نگذاشتند. در واقع هدف از برگزاری مراسم از بین بردن تقدس کربلا بود. چرا این مراسم را در بابل یا شهر های دیگر عراق برگزار نکردند.

نجف اشرف و کربلا مورد هدف قرار دارند، پس چه وقت شیخ کربلایی و سید صافی از خواب غفلت بیدار می شوند؟

همچنین کاربری نوشت: این اوج عقب ماندگی است که فرهنگی غرب را وارد کنیم. رقص در استان کربلا!

ای مردم عراق تقدس کربلا کجا رفت.

لعنت بر کسانی که در مقابل این حادثه ساکت نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha