جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف قم

حوزه/مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح سامان‌دهی هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با استاندار قم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل طی دوره اخیر اظهار کرد: سامان‌دهی امور اداری و مالی، نخستین اقدامی بود که در راستای بهبود شرایط و نظم بیشتر در امور انجام شد.

وی افزود: در ادامه طرح ساماندهی هیئت امنا بقاع متبرکه و مساجد در دستور کار قرار گرفته که با هم افزایی ستاد امور مساجد و دیگر دستگاه‌های ذیربط، به سرانجام مطلوبی خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه صدور اسناد وقفی موقوفات فاسد السند یکی از مهمترین طرح‌های سازمان اوقاف در سراسر کشور است گفت: این کار با هدف احیای موقوفات و نظم بیشتر در امور صورت می‌گیرد البته در این زمینه با مشکلات حقوقی مواجه هستیم که واحد حقوقی اداره کل اوقاف قم با تمام توان در پی رفع آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری در ادامه به اجرای طرح «افق» در بقاع شاخص محلات مختلف استان قم پرداخت و گفت: این طرح با محوریت فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و قرآنی اجرایی شده و هدف از آن، شناسایی و تلاش در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده‌های آسیب‌دیده در شعاع جغرافیایی مربوط به هر بقعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در بقاع متبرکه مختلف استان قم طرح‌های عمرانی گوناگونی در حال اجرا بوده‌اند یا طرح‌های جدیدی برای آنها تعریف شده که از محل بودجه سازمان اوقاف، عواید موقوفات و کمک‌های خیرین صورت می‌گیرند.

وی در ادامه به طرح مدیریت جدید سازمان اوقاف یعنی سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال درآمدزایی بیشتر از طریق املاک وقفی، رفع مشکلات جامعه و کمک به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مهندسی و برنامه‌ریزی در جهت وقف‌های جدید را یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف قم دانست و گفت: نیازهای مختلف روز، جامعه شناسایی شده‌اند و درصدد هستیم با ارائه مشاوره به نیکوکاران و افرادی که قصد وقف کردن اموالشان را دارند، این موارد را به اطلاع آنها برسانیم تا موقوفات جدید، در راستای رفع نیازهای جامعه صورت بگیرند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha