چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار سفیر ایران در سریلانکا با رئیس جامعةالمصطفی

حوزه/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه، با رئیس المصطفی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم به «آقای محمد زائری امیرانی»، از توجه و اهتمام وی به مسائل فرهنگی، مذهبی و فعالیت های جامعةالمصطفی در سریلانکا، تقدیر نمود.

وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی، پیشینه، فعالیت های علمی- آموزشی و دست آوردهای آن پرداخت و خاطرنشان کرد: تنوع ملیتی جامعةالمصطفی در میان تمام مراکز علمی جهان کم نظیر و در تاریخ ایران بی سابقه است.

رئیس المصطفی تنوع رشته ها، امکان تحصیل طلاب اهل سنت، فعالیت نمایندگی ها در نزدیک به شصت کشور، برگزاری دوره های کوتاه مدت و آموزش مجازی را از دیگر ویژگی های جامعةالمصطفی برشمرد و تصریح کرد: یکی از خدمات درخشان جامعةالمصطفی، آموزش زبان فارسی به ده هاهزار دانش پژوه غیرایرانی است. دانش آموختگان المصطفی، سرمایه فرهنگی کشور به شمار می آیند و بخش های مختلف می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

وی با اشاره به فعالیت های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی در سریلانکا، اظهار داشت: براساس طرح منطقه بندی جامعةالمصطفی، در مدیریت مراکز آموزشی المصطفی در سریلانکا از نیروهای بومی استفاده خواهد شد و با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی، پیش بینی می شود شاهد تنوع بیشتری در رشته های قابل ارائه در این کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، همکاری با نهادهای کشور به ویژه وزارت امور خارجه و سفارت های جمهوری اسلامی ایران را یکی از مسائل مورد توجه المصطفی برشمرد و از حسن تعامل سفارت ایران در سریلانکا با نمایندگی المصطفی تقدیر و تشکر نمود.

آقای زائری نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی یکی از ظرفیت های بزرگ کشور در عرصه دیپلماسی عمومی و توسعه فرهنگی است؛ با وجود این، عامه مردم اطلاع کافی از فعالیت های این مرکز ندارند.

سفیر ایران در سریلانکا، ارتباط و تعامل دوسویه سفارت ایران و نمایندگی جامعةالمصطفی را در سریلانکا، راه گشا و موجب هم افزایی دانست و اظهار امیدواری کرد ادامه این همکاری ها، به دست آوردهای خوبی در عرصه فرهنگی و علمی منجر گردد.

وی پرهیز از نگاه سیاسی و افراط گرایی مذهبی مورد توجه در فعالیت های جامعةالمصطفی را بسیار خوب و حائز اهمیت فراوان دانست و یادآور شد: فعالیت فرهنگی و مذهبی در سریلانکا دارای ویژگی های منحصر به فردی است و باید از تشدید مواردی که موجب برانگیختن حساسیت می شود، به شدت پرهیز نمود. 

سفیر کشورمان با اشاره به اقبال خوب به جامعةالمصطفی در سریلانکا، ابراز داشت: طرح منطقه بندی و استفاده از نیروهای بومی، اقدامی مناسب است و اگر با تدبیر ادامه یابد، منجر به توفیقات خوبی خواهد شد.

آقای زائری در پایان، حضور جامعةالمصطفی را در سریلانکا موجب خیر و برکت برای هر دو کشور دانست و یادآور شد: فعالیت های شفاف و علمی جامعةالمصطفی در سریلانکا سبب جلب اعتماد عمومی به این مرکز شده است و باید مراقبت نمود این اعتماد خدشه دار نگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha