پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا عزت‌زمانی - تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه در حوزه تحول اجتماعی نیازمند محوریت مساجد هستیم، گفت: مجموعه‌های مرتبط با مسجد از جمله سازمان تبلیغات، شهرداری، سپاه و اوقات می‌توانند گردهم آمده تا رویکردها و برنامه‌های مشترک را در حوزه مساجد دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(علیهم السلام ) برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در استان قم نسبت به نقش مساجد در محلات آگاه هستند، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از عرصه‌های مهم مورد توجه مساجد هستند و امروزه نقش مسجد در رفع و مواجه با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار سازمان‌های مختلفی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تحول اجتماعی نیازمند محوریت مساجد هستیم، اضافه کرد: مجموعه‌های مرتبط با مسجد از جمله سازمان تبلیغات، شهرداری، سپاه و اوقات می‌توانند گردهم آمده تا رویکردها و برنامه‌های مشترک را در حوزه مساجد دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: طرح تحول اجتماعی با محوریت مسجد با رویکرد بررسی، تصویب و ابلاغ طرح‌ها و برنامه‌های تحولی مساجد، تعیین وظایف مرتبط دستگاه‌ها با مساجد و رصد عملکردها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول اجتماعی مسجدمحور ظرفیت‌های مردمی را در مساجد متمرکز می‌کند، مطرح کرد: با ایجاد شورای تعالی مساجد از اجرای برنامه‌های تحمیلی نامناسب که منجر به تخریب دستاوردها می‌شود جلوگیری می‌کنیم.

عزت‌زمانی از تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد، سپاه و شهرداری به‌عنوان پنج عضو اصلی شورای تعالی مساجد نام برد و گفت: ریاست این شورا را نماینده ولی‌فقیه در استان قم بر عهده خواهد گرفت و دستگاه‌های مختلف در قالب کمیته‌های تخصصی شورا نقش‌آفرینی خواهند کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم شورای فرهنگ عمومی استان بتواند با مصوبات خود ساز و کارهای قانونی و اعتبارات مورد نیاز شورای تعالی مساجد را فراهم کند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha