جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید جلیلی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز خوشبین ترین آدم ها نیز تاکید دارند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و اگر برخی مسئولان در زمان خاص خودش به این نتیجه رسیده بودند، هزینه های کمتری را پرداخت می کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت، نظام ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی استان همدان در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان، توجه به اولویت بندی کارها را خواستار شد و گفت: امروز در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن باید به دنبال کار عملیاتی باشیم که حرکات دشمن را متوقف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "خرمشهرها در پیش است" اظهار کرد: منظور حضرت آقا این است که هر یک از ما در حوزه فعالیتی خودمان مراقب باشیم و ظرفیت ها و راه های مقابله با نقشه های دشمن را با دقت بررسی کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از آسیب هایی که امروز با آن مواجه هستیم این است که همه منتظرند تا هم افزایی ایجاد شود و سپس مشغول به کار شویم، در حالی که اگر هر شخصی به وظیفه خود عمل کند و وارد میدان شود، مشکلات روی هم تلنبار نمی شود.

وی با بیان این که امروز دشمن با اعمال فشار حداکثری به دنبال فلج کردن نظام است، یادآور شد: فعالان فرهنگی باید مانع از رسوب تحلیل دشمن در جامعه شوند و با ارائه تحلیل درست، جوانان را با اهداف دشمنان آشنا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز خوشبین ترین آدم ها نیز تاکید دارند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و اگر برخی مسئولان در زمان خاص خودش به این نتیجه رسیده بودند، هزینه های کمتری را پرداخت می کردیم.

وی، علت این مشکل را عدم ارائه تحلیل به موقع دانست و گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب مطلبی را تاکید می کنند، باید بدانیم که ایشان بنا بر دلایل و شواهد مختلفی این موضوع را مطرح کرده اند و این وظیفه فعالان فرهنگی است که شواهد را به صورت اقنایی برای جوانان شرح دهند.

جلیلی، مواضع امریکا را سراسر تناقض دانست و یادآور شد: آمریکا می گوید من دنبال جنگ نیستم و تاکید دارد که آماده مذاکره است، اما در همان حال به اعمال تحریم ها می پردازد و فشار اقتصادی را هم به اوج می رساند.

وی تاکید کرد: روشن ساختن اهداف واقعی آمریکا در جامعه از وظایف اصلی فعالان فرهنگی است و تنها نباید به تکرار بیانات رهبری در مناسبت های مختلف اکتفا کنی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha