جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ديوان الوقف الشيعي

حوزه/ دیوان وقف شیعی عراق در پی حوادث ورزشگاه کربلا با صدور بیانیه ای، این حوادث را اقدام بسیار ناپسند، خروج از حدود شرعی و ضوابط اخلاقی دانست و گفت: حوادث ورزشگاه، هتک حرمت به تقدس کربلاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیوان وقف شیعی عراق در پی حوادث ورزشگاه کربلا با صدور بیانیه ای، این حوادث را اقدام بسیار ناپسند، خروج از حدود شرعی و ضوابط اخلاقی دانست و گفت: حوادث ورزشگاه، هتک حرمت به تقدس کربلاست و باید شجاعانه در برابر این حمله غیر اخلاقی به مقدسات اسلام گرفته شود.

این دیوان از همگی خواست به مسئولیت خود در قبال حرمت  اسلام و حرمت حضرت سید الشهدا (علیه السلام) عمل کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه اعمال انجام دهد.

دیوان وقف شیعی از فدراسیون فوتبال عراق شکایت کرد

دیوان وقف شیعی در بیانیه خود گفت: شکایت دیوان وقف به خاطر اعمال خلاف قانون مسئولین عراقی به ویژه فدراسیون فوتبال عراق است که در افتتاحیه مراسم جام غرب آسیا ضوابط و قانون شهر های مقدس و اخلاق و آداب عمومی زیر پا گذاشته است.

این دیوان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دربردارنده فعالیت های خارج از آداب ویژه شهر کربلا بوده، گفت: دیوان وقف شیعی با برگزاری فعالیت های ورزشی مخالف نیست، امّا باید آداب این شهر مقدس به خاطر ارتباط معنوی با احساسات مومنین و مسلمانان رعایت شود؛ به ویژه در شهری مثل شهر کربلا که امام حسین (ع) و برادرش حضرت ابا الفضل العباس (ع)، عترت و اصحاب آن حضرت را در خود جای داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • CA ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    YEKI DO NAFAR AZ DAST ANDARKAARAAN SHEYTAN SEFAT IN HEGHAART SHOM RAA MAHSOS O NAA MAHSOS LATO PAAR KONAND , TAA KE MAABAGHIYAANESHAAN HESAAB KAAR KHOD KONAND . ..