جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حجت الاسلام صالحی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه ساختمان مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، گفت: تلاش ما افتتاح و بهره برداری کامل از این فضای آموزشی در سال تحصیلی آینده است.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت این مدرسه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به تاریخچه این مدرسه علمیه، گفت: این فضای حوزوی با بیش از ۳۰۰ سال قدمت از جمله مدارس علمیه باسابقه استان به شمار می رود.

وی با بیان این که علمای بزرگی در این مدرسه علمیه تحصیل و تدریس کرده اند، افزود: مدرسه علمیه حاج رضا خان سابق که امروز به نام آیت الله صالحی تغییر نام پیدا کرده، مهد پرورش شخصیت های بنامی در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که فضای آموزشی این مدرسه علمیه آیت الله صالحی در سال های اخیر به دلیل قدمت طولانی در حال تخریب بود، بیان داشت: خوشبختانه با اخذ مجوزهای لازم، زمینه تخریب فضای آموزشی و تجدید بنای آن آغاز شد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که طول سال های اخیر هیچ کمک مالی برای احداث فضای آموزشی این مدرسه علمیه از سوی نهادهای دولتی گرفته نشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که بیش از ۹۵ درصد کار اجرایی این پروژه به اتمام رسیده، تنها از کمک ها و مشارکت های مردمی به ویژه خیرین استفاده شده است.

وی با اشاره به این که این مدرسه علمیه براساس معماری اسلامی ایران بنا شده است، بیان داشت: علاوه بر این همه امکانات روز نیز در فضای آموزشی این مدرسه علمیه دیده شده است.

حجت الاسلام صالحی، مساحت بنای آموزشی این مدرسه علمیه را حدود ۲ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: این فضای آموزشی در چهار طبقه با همه امکانات روز احداث شده است.

وی با بیان این که فضای جدید آموزشی دارای هفت مدرس است، بیان داشت: سالن کنفرانس، ساختمان اداری، کتابخانه و سلف سرویس از دیگر بخش ها و امکانات فضای جدید آموزشی مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در ادامه سخنان خود به فضای مناسب کتابخانه ای در بنای جدید این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: با توجه به کتب خطی که از گذشته در این مدرسه علمیه به یادگار مانده است، نگهداری از این کتب تاریخی به طور جدی مورد توجه است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که در حال حاضر تنها کمتر از پنج درصد مراحل احداث فضای آموزشی جدید باقی مانده است، بیان داشت: تلاش ما افتتاح و بهره برداری کامل برای سال تحصیلی جدید است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha