جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: طلبه و روحانی نباید خود را در حجره ها و کلاس درس محبوس کند، بلکه باید در جامعه حضوری مستمر و تاثیرگذار و تلاش جهاد گونه داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت اظهار داشت: طلبه آماده است که دین اسلام را زنده و نشر دهد و در اصل باید گفت روحانی و طلبه نگهبانان دین اسلام هستند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه وظایف طلاب و فعالان دینی در سالهای اخیر بسیار سنگین تر از قبل شده است، بیان کرد: امروز جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان را خطرات بی شماری همانند تهاجم فرهنگی و اعتقادی، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، ماهواره و... تهدید می کند، لذا باید بتوانیم راهکاری برای تشکیل جبهه واحدی برای حمایت از جامعه اسلامی در برابر این همه حجمه دشمن داشته باشیم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اینجاست که نقش روحانی و عالم دینی هویدا می شود. شما طلاب باید بدانید که در قبال جامعه اسلامی مسئولیت سنگینی برعهده دارید و نباید اجازه دهید که شئونات دینی در جامعه کم رنگ و خدایی ناکرده رخت برببندند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: کسی که با خلوص قلب وارد حوزه و مدارس علمیه می شود، خود را برای انجام وظیفه سنگینی که همان حفظ و استمرار دین مبین اسلام می باشد، آماده کرده است، کاری که از عهده هر کسی بر نمی آید.

امام جمعه سنندج در ادامه با انتقاد از وضعیت پوشش نامناسب در سطح شهر سنندج و دیگر شهرستان های استان، افزود: وضعیت نامناسبت و بعضاً غیراسلامی برخی از بانوان و حتی آقایان این سؤال را در اذهان ما متبادر می سازد که آیا ما در بحث فرهنگی و مذهبی کم کاری کرده ایم یا اینکه دشمن در جنگ رسانه ای و فرهنگی موفق عمل کرده است؟!

وی با تاکید بر اینکه در سایه بدحجابی های موجود در جامعه ناهنجاری های دیگری نیز نهفته است، گفت: نباید نگاهمان را تنها معطوف به بدحجابی در سطح جامعه کنیم، بلکه ناهنجاری های بسیاری همانند طلاق، خشونت، بی عاطفگی و... در پس این بدحجابی نهفته است که همگی از برنامه های دشمن می باشد.

امام جمعه سنندج گفت: سؤال بنده این است که در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی آیا نهادهای فرهنگی و دینی به وظایف انقلابی خود به خوبی عمل کرده اند؟! که باید اذعان کرد در این زمینه کم کاری ها و تساهل های زیادی انجام داده ایم که باید سریعاً این وضعیت را تغییر دهیم.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود با اشاره به نیاز مبرم جامعه اسلامی به حضور روحانیون و طلاب، اظهار داشت: طلبه و روحانی نباید خود را در حجره ها و کلاس درس حبس کند، بلکه باید در جامعه حضوری مستمر و تاثیرگذار داشته باشد و با استفاده از علوم دینی که فرا گرفته است نسبت به از بین بردن ناهنجاری های جامعه اسلامی تلاشی جهاد گونه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha