شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم اختتامیه دوره مهارت افزایی طلاب حوزه علمیه هرمزگان در مدرسه علمیه جهانگیرخان قم

حوزه/ خطیب این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: در دویست سال گذشته هرجا کشور ما شکست خورده است یکی از اضلاع قدرت بیگانگان نیروی دریایی مهاجم بوده است؛ این تسلیحات قوی باعث این همه زورگویی بود و اولین بار است که در مقابل نیروی دریایی ملت عزیز ایران به زانو در آمدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس قم گفت: همچنان با تحریم‎های فزاینده مواجه هستیم که حتی وزیر خارجه و رئیس دستگاه دیپلماسی ما که با زبان نرم سخن می گویند نیز از این تحریم مصون نماند؛ دنیا بداند ایران دو زبان دارد که یکی از آن زبان منطق و گفت گو و سخن حکیمانه و جدال احسن است که به آن معتقد است و به کار می گیرد؛ حرکت انقلابی ملت ایران عقلانی و منطقی و منطبق بر قواعد تعریف شده است.

وی افزود: زورگویان باید بدانند که در مقابل زبان تهدید و تحریم وستم و کشتار و اشغال و تجاوز، ملت بزرگ ایران و امت اسلام از زبان زور و قدرت سالم نیز برخوردارند؛ وقتی کشتی ما را غصب کردید، با قدرت تمام نیروهای نظامی ما کشتی متجاوز شما را متوقف کردند.

امام جمعه قم اظهارکرد: در دویست سال گذشته هرجا، کشور ما شکست خورده است، یکی از اضلاع قدرت بیگانگان نیروی دریایی مهاجم بوده است؛ این تسلیحات قوی باعث این همه زورگویی بود و اولین بار است که در مقابل نیروی دریایی ملت عزیز ایران به زانو در آمدند.

آیت الله اعرافی یادآورشد: وقتی که این کشتی قرار بود به سمت ایران بیاید، همان زمان دو ناو بزرگ جنگی ایران و انگلیس به سمت ایران آمد که نباید به این کشتی نزدیک شوید، ولی فرمان آمد که به این تهدید توجه نکنید وسپاهیان سلحشور ما در مقابل نیروی دریایی انگلیس و آمریکا ایستادند و کشتی را متوقف کردند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم اظهارکرد: این بیانیه علاوه بر هفت راهبرد، حاوی مجموعه ای از نظریات و تئوری های مهم است؛ جمع نظام و انقلاب از جمله این تبیینات است؛ انقلاب و قانون مندی مکمل هم هستند.

خطیب جمعه قم یادآورشد: نکته دیگر این است که میان انعطاف و تحجر و عدم نقد پذیری راه سومی وجود دارد که آن است که نقد را می پذیریم و نکات دارای اشکال را تجدید نظر می کنیم ولی نه به قیمت زیرپاگذاشتن قانون اساسی و گفتگوهای جاعلانه؛ انقلاب اسلامی پدیده ای زنده و با اراده آماده تصحیح خویش است، ولی به هیچ بهانه ای از ارزش های اصیل خود فاصله نخواهد گرفت.

وی با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: از خدمات همه اصحاب رسانه در ایران و جهان تشکر می کنیم و تاکید می کنیم که مع الاسف جریان رسانه در دنیا در دست امپراتوری های ظالم و ستم پیشه هستند؛ دستگاه های فاسدی که مثل اختاپوس همه جریان های خبررسانی را تحت سلطه خود گرفتند؛ جریان مقاومت یک جریان درست اطلاع رسانی را پایه گذاری کردند که از آنها تشکر می کنیم.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: دانش و بینش و تحلیل درست و دلسوزی و شفقت بر جامعه و نقد سازنده و حمایت درست و صحیح از مهمترین نکاتی است که جریان خبرنگاری صحیح باید به آن التزام داشته باشد.

امام جمعه قم یادآورشد: امیدواریم مسئولان وسایل ازدواج به موقع و آسان جوانان را فراهم کنند؛ این وظیفه بر دوش خانه و مسئولان و حکومت است؛ بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش رشد جمعیت از جمله مشکلات بزرگ امروز است که باید با تسهیل امر ازدواج که وظیفه همگانی است حل شود.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله نوری و شهدای مقاومت و ورود به ماه ذی الحجه تصریح کرد: دهه اول ذی الحجه از عالی ترین مناسبت های سال و هم ردیف ماه رمضان است؛ فرصت های مغتنم عبادی در این ایام وجود دارد.

آیت الله اعرافی گفت: امامت دوران کودکی امام جواد (ع) حجت بالغه بود و در سراسر زندگی کوتاه خود عالی ترین معارف را برای بشریت به جای گذاشتند.
خطیب جمعه قم در خطبه اول بیان کرد: آثار لقمه ناپاک با علم محاسبه گر کشف نشده است ولی شریعت و اخلاق ما پرده ها را کنار زده اند و ما را متوجه این نکته کرده اند که همانگونه که میکروب ها و قارچ ها، غذا را فاسد می کند و این فساد، بدن را مریض می کند، به همین شکل امراض روحی داریم که از مسیرهای نامشروع، انسان، خانه و جامعه را فاسد می کند.

وی افزود: مومنان باید به هوش باشند تا زندگی آنان از لقمه های ناپاک مصون بماند؛ ۱۲ اثر زیانبار برای لقمه حرام و ناپاک ذکر شده است که اولین آن، قساوت قلب و تاریکی روح است؛ سلب رحمت الهی و غضب الهی، لعنت ملائک الهی، ممانعت از قبولی اعمال نیک و.. از آثار دیگر زیانبار لقمه ناپاک است.

آیت الله اعرافی یادآورشد: لقمه ناپاک موجب عدم استجابت دعاها می شود؛ بحث لقمه حرام، مرتبط به کسب مستمر هم نیست حتی یک لقمه حرام این آثار زیانبار را دارد.

وی گفت: یکی از آثار لقمه حرام آن است که آثار خیر انسان نیز به گناه و سیئات می شود که یکی از آثار خاص لقمه حرام است که در قرآن و روایات بیان شده است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: عمل اختیاری جدیدی در عالم برزخ راه ندارد؛ ولی کارهای بد انسان و اموال حرام انسان پس از مرگ نیز آثار زیانباری دارد که برای شخص حرام خوار باقی خواهند ماند و او را به سمت جهنم خواهد برد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • CA ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    0 0
    دستگاه های فاسدی که مثل اختاپوس همه جریان های خبررسانی را تحت سلطه خود گرفته اند؛ ...