سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: تحریم وزیر امور خارجه یک کشور نشانه ضعف و زبونی دولت آمریکا است و کسی که منطق داشته باشد به جای اینکه دهان دیگران را ببندد به آن‌ها اجازه می‌دهد صحبت کنند و جواب آن‌ها را با منطق می‌دهد نه با زور و تحریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به تحریم دکتر ظریف از سوی دولت آمریکا، گفت: تحریم وزیر امور خارجه یک کشور نشانه ضعف و زبونی دولت آمریکا است و کسی که منطق داشته باشد به جای اینکه دهان دیگران را ببندد به آن‌ها اجازه می‌دهد صحبت کنند و جواب آن‌ها را با منطق می‌دهد نه با زور و تحریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: دولت آمریکا در همه عرصه از جمهوری اسلامی شکست خورده است و تحریم شخصیت‌های ایرانی توسط آن‌ها موجب تمسخر آمریکایی‌ها توسط سیاستمداران دنیا شده است.

وی در ادامه سخنان خود مدیریت محصولات کشاورزان را مهم‌ترین وظیفه مسئولینی استانی دانست و تاکید کرد: با توجه با بارش‌های الهی و فراوانی میوه امسال لازم است مسئولین زمینه فروش محصولات کشاورزی کشاورزان را فراهم سازند و همچنین با نظارت بر قیمت‌ها از بالا رفتن قیمت‌ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه نامزدهای آتی انتخابات مجلس وضعیت کشور و استان را درک کرده و از طرح مباحث قومیتی و مذهبی خودداری کنند، گفت: در وضعیت امروز جامعه و کشور هر گونه ایجاد تفرقه قومی و مذهبی حرام است و کسی حق ندارد با طرح مباحث مذهبی و قومی به دنبال جمع رای برای خود باشد؛ مردم باید با اعراض از این افراد فرصت را به این افراد جهت اختلاف افکنی در استان ندهند

وی  تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و هدمدلی نیاز داریم و هر کس این اتحاد و همدلی برای منافع شخصی به هم بزند مورد قبول نیست و روز قیمات در برابر شهدا پاسخگو خواهد بود.

امام جمعه ارومیه در خطبه اول هم با اشاره با فضائل ماه ذی‌الحجه و لزوم استفاده از فرصت‌های این ماه، اظهار داشت: نباید از فرصت‌های ماه مبارک ذی‌الحجه غفلت شود. مؤمنین تا حد توان به اعمال این ماه خصوصا نماز این مداومت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به رعایت حق همسایه، افزود: رعایت حقوق همسایه در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و مؤمنین در منازل، آپاتمان‌ها و باغات خود رعایت حق همسایه را در اولویت قرار داده و با ایجاد سر و صدا و موسیقی همدیگر را مورد اذیت قرار ندهند.

امام جمعه ارومیه با توصیه با والدین و مسئولین برای تسهیل ازدواج جوانان، بیان داشت: روز اول ذی‌الحجه عقد آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) به دستور خدای متعال توسط پیامبر اسلام (ص) جاری شد و در اسلام به ازدواج کردن و زمینه‌سازی ازدواج دیگران تاکید بسیار شده است، لذا مسئولین و خانواده‌ها زمینه‌های تسهیل ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: افرادی که وسعت مالی دارند اموال خود را در جهت ازدواج جوانان هزینه کنند. در روایات بیان شده است که هر کس زمینه ازدواج دو مؤمن را فراهم سازد روز قیامت در سایه عرش الهی خواهد بود.


انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha