جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 859203
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
سید محمدمهدی حسینی همدانی در نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه کرج گفت: دولت بنا به دلایلی تصمیم به حذف صفر پول ملی گرفته است، اما به نظر می رسد در این خصوص باید مطالعات بیشتری صورت گیرد، زیرا این کار غیر از آثار روانی تاثیر چندانی بر معیشت مردم نخواهد داشت و ارزش پول ملی را مقابل پول های خارجی بالا نمی برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه باید به جد جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود، اظهار کرد: خبرهای که در این حوزه به گوش می‌رسد، خوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه وقتی مواردی را پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم تخلفات جدی است، گفت: مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند. برخی مواقع می‌گویند؛ دستور قضایی برای این مهم نداریم، گفت: پیگیری کردیم و دیدیم که دستور قضایی وجود دارد اما جدی گرفته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه مسئولان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی تخلفات مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز که در سطح استان انجام شده باشند، گفت: کمترین اثر ساخت و سازهای غیرمجاز این است که وضعیت اجتماعی را بهم می‌زند و باعث کمبود در زیرساخت‌های چون آب، گاز، برق و ... می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تاکید کرد: عده‌ای به خاطر منافع خود اقدام به تخلف در روستاها، دهستان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق شهری می‌کنند، جلوی این تخلفات باید به جد گرفته شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت انتخابات، خطاب به مردم، گفت: کسانی را انتخاب کنید که گفتار و رفتارشان یکسان باشد، از اشرافی گری و تجمل گرایی بیزار باشند و در عمل ساده زیست باشند.

خطیب جمعه کرج خطاب به نمازگزاران، گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند باید خودشان را وابسته با مراکز قدرت و ثروت نکرده باشند، باید صالح باشند، به تعبیر رهبری نماینده مجلس باید یک انسان سالم باشند. به همین منظور باید به دنبال افراد سالم باشید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع)، گفت: دوره امامت امام بسیار سخت و پر مشکل بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، دوره امامت امام جواد (ع) را هفده سال اعلام کرد و گفت: یکی از کارهای اساسی امام غیر از مدیریت جریانات سیاسی و رهبری فکری، نشر معارف دین و احکام نورانی اسلام و قرآن بود، این امام بزرگوار تلاش می‌کرد مردم در استدلال‌های خود از احکام اسلامی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری به سالروز ازدواج علی (ع) و فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: در این روز یک خانواده الهی تشکیل و ثمره آن تا قیامت برای بشر به یادگار مانده است.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسئله خانواده مهم است، گفت: گاهی در تغییر سرنوشت انسان نقشی اساسی دارد، ازدواج مسیر زندگی انسان را تغییر می دهد، گاهی انسان را بهشتی می کند و گاهی نیز انسان را به دوزخ می برد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: متاسفانه مسئله خانواده دچار آفات زیادی شده است، باید به حل مشکلات ازدواج پرداخت تا جامعه به مسیر اصلی و متعالی خودش برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، با تاکید بر اینکه باید جلوی مسائل غیرضروری گرفته شود، گفت: والدین به ازدواج فرزندان خود بی تفاوت نباشند، همچنین دنبال مراسم ساده باشند و توقعات را پایین بیارند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای برهم زدن بنیان خانواده ها تلاش می کنند، گفت: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی پررنگی انجام شود.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه هنوز عده ای در برخی دستگاه ها از تکثیر نسل جلوگیری می کنند، گفت: مسئولان باید در این خصوص اقدام جدی انجام دهند. مسئولان مربوطه نیز باید پاسخگوی عمل نکردن به سیاست های جمعیتی رهبری باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های مختلفی مواجه بودیم، اما با توجه به تحریم ها و اخیرا جنگ روانی که دشمنان به پا کرده اند، توانسته ایم به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال شکاف میان مردم و مسئولان هستند، گفت: پیام می دهند می خواهند با مردم ایران به صورت مستقیم صحبت کنند، مدعی هستند که تحریم ها متوجه مردم نیست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه توانسته ایم با راهبرد مقاومت که یک دستور قرآنی و الهی است و مقام معظم رهبری مدتی است روی این مهم تاکید دارند، دستاوردهای بزرگی به دست بیاوریم و در بین کشورهای جهان از ثبات قابل توجهی برخوردار باشیم.

خطیب جمعه کرج در ادامه با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه ایران، گفت: با این اقدام به همه دنیا فهماندند، در نفهمی لنگه ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه از مذاکره دم می زنند ولی تحریم می کنند، گفت: دشمنان می خواهند با تفرقه جای پای خود را محکم کنند، ولی تا کنون نتوانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: دشمنان بعد از مواضع سید حسن نصرالله، رهبران حماس و گروه های انقلابی که اعلام کردند اگر علیه ایران اقدامی صورت گیرد، به دفاع می پردازند و همچنین بعد از توقف نفتکش انگلیسی و نابودی پهپاد آمریکایی، به خوبی فهمیده اند مقابل نیروهای مسلح، مومن انقلابی ایران اسلامی توان مقابله نداشته و هر اقدام آنها بر سر تمامیت ارضی و منافع ملی ما مساوی با نابودی خواهد بود.

وی در بخش دیگری اضافه کرد: ظاهرا دولت بنا به دلایلی تصمیم به حذف صفر پول ملی گرفته است، اما به نظر می رسد در این خصوص باید مطالعات بیشتری صورت گیرد، زیرا این کار غیر از آثار روانی تاثیر چندانی بر معیشت مردم نخواهد داشت و ارزش پول ملی را مقابل پول های خارجی بالا نمی برد.

خطیب جمعه کرج به طرح این سؤال پرداخت که چرا عزیزان نقدینگی را به سمت تولید نمی برند؟  گفت: باید با ارائه طرح هایی موانع بر سر راه تولید را از بین بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با طرح این سؤال که اگر تولید ملی بالا رود، آیا ارزش پولمان بالا نمی رود؟ گفت: به نظر می رسد این تصمیم نیازمند تدبیر بیشتری است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha