سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آمریکا

حوزه/ هر چند که به اعتراف صریح اندیشکده ها و رسانه های معتبر آمریکایی، مقامات کاخ سفید از حمله نظامی به ایران و تأثیر آن به نفع اهداف خود به شدت نااُمید هستند، اما در عین حال به جریان نفوذ داخلی برای پیشبرد برنامه هایشان همچنان دل بسته اند.

خبرگزاری «حوزه» / "تغییر حاکمیت ناشی از یک عامل بیرونی در ایران، یک توهم است. آمریکا با یک نظام مشروع در نظر میلیون ها ایرانی مواجه است که توانسته به مدت چهار دهه، جایگاه خود را حفظ کند. تصور این که واشنگتن بتواند تغییر حاکمیت در ایران را رقم بزند، خارق العاده است. اگر قرار است این تغییر صورت پذیرد، در درجه اول توسط خود ایرانی ها هدایت خواهد شد. "
جملات فوق بخشی از تحلیل اندیشکده آمریکایی "کارنگی" است در ادامه آورده، دولت ترامپ نمی تواند ناآرامی های عظیمی را در داخل ایران به وجود آورد که باعث فروپاشی نظام و یا حتی تغییر اساسی در سیاست های منطقه ای آن شود.
البته این اولین بار نیست که اندیشکده ها و صاحب نظران برجسته آمریکایی بر ناکارآمدی فشارهای خارجی برای جمهوری اسلامی ایران در راستای تغییر حاکمیت سخن می گویند و زبان به اعتراف می گشایند، کما این که چندی پیش نیز رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز به صراحت بیان داشت که "شکست ایران غیرممکن است"
با این حال آن چه مشهود است این که دشمن ورای گستاخی ها و استکبارورزی های خاص خود، همچنان به جریان نفوذ داخلی از یک سو و نیز تشدید نارضایتی های مردمی چشم دوخته و این که این راهبرد را از طریق عوامل خود در ایران به پیش ببرد.
آن ها البته با وجود ژست های جنگ طلبانه ای که می گیرند به شدت از رویارویی مستقیم با ایران واهمه دارند، تا آن جا که بر اساس تحلیل روزنامه" واشنگتن پست"، جنگ با ایران مادر تمام باتلاق ها برای ایالات متحده خواهد بود و ایران قادر است که جنگ را برای آمریکا بیش از حد تصور، سخت و دردناک سازد.
واقعیت آن است که مقامات کاخ سفید در هفته ها و ماه های اخیر با صحنه گردانی یک معرکه که جنگی در پیش است به شدت سعی کرده اند که در مردم کشورمان هراس ایجاد کنند و از آن سو با طرح مذاکره می خواهند خود را صلح طلب نشان دهند و حال آن که نه توان حمله قاطعانه به ایران و برنده شدن در این جنگ را دارند و نه این که حقیقتاً به دنبال مذاکره هستند و به همین خاطر نیز بود که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند " نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم".

از این رو، ما در مواجهه با طرح ها و فتنه های دشمن نخست می بایست مراقب جریان نفوذ باشیم و در این خصوص هم مسئولان رده بالای کشور و هم نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بیش از پیش هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند و ثانیاً هم این که به انحای مختلف به دنبال تقویت روحیه انقلابی ملت باشیم، چه آن که در عملیات روانی دشمن در زمانه حساس کنونی، مهم ترین هدف آن ها، تضعیف روحیه خودباوری، استقامت و ایمان ملت و نیز اُمیدواری آن ها به آینده است.

در این میان شکی نیست که تلاش برای کاستن از مشکلات حاد اقتصادی و معیشتی مردم، یک ضرورت انکارناپذیر است چه آن که بی توجهی در این زمینه، دشمن را برای پیگیری اهداف، راهبردها و برنامه هایش، جری تر و امیدوارتر می کند.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha