پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرضیه ابراهیم آبادی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم تصریح کرد: متاسفانه امروزه رواج ازدواج های تجملاتی و مخارج هنگفت در این باره باعث هراس و نگرانی جوانان نسبت به این امر مقدس شده است.

مرضیه ابراهیم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن اول ذی الحجه، سالروز زیباترین، اصیل ترین و شریف ترین پیوند هستی و آسمانی میان حضرت فاطمه (س) و امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: دختران وپسران جوان ما بدانند مهریه سنگین، جهیزیه های تجملاتی ضامن خوشبختی آنها نیست بلکه تقوا، ساده زیستی، همدلی  وسازگاری زن ومرد با یکدیگر است که می تواند آن ها را به سمت خوشبختی واقعی رهنمون سازد.

وی افزود: از سویی باید توجه داشت سخت گیری بی مورد خانواده ها در خصوص یک زندگی تجملاتی مشترک باعث شده که جوانان با ترس و واهمه به این امر مقدس نگاه کنند، از این رو لازم است که با الگو گرفتن از زندگی نورانی ترین ومعنویت ترین مرد و زن جهان در راستای ازدواج آسان قدم برداریم.

وی همچنین گفت: باتوجه به بحران اقتصادی در کشور ما لازم است همه اقشار جامعه، به سهم خود در ترویج ازدواج آسان و به موقع بکوشند تا فرهنگ غلط خرج و مخارج های آن چنانی در برگزاری مراسم ازدواج به تدریج برچیده شده و یا کمرنگ شود.

ابراهیم آبادی بیان داشت: در این بین، بی شک خیرین و گروه های مختلف مردمی می توانند بسیار نقش آفرین باشند و با تهیه جهیزیه برای دختران کم بضاعت یا بی بضاعت و نیز در اختیار دادن منازل خود به زوجین جوان با قیمت مناسب به انجام این سنت الهی مبادرت ورزند.

وی اضافه کرد: همچنین صنف آرایشگران عروس  با قیمت مناسب یا رایگان، دفاتر محضر عقد با قیمت مناسب، فروش لوازم خانگی با سود کمتر، تالارهای عروسی با قیمت مناسب و ... می توانند در این مساله سهیم باشند تا انشاالله به این وسیله شاهد افزایش آمار ازدواج جوانان و به تبع آن کاهش سن ازدواج در جامعه باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    1 0
    شما با قوانین من دراوردی باعث شدید که جوونا حتی فکر ازدواج هم به سرشون نزنه!کدوم جوونیه که دوست نداره تشکیل خانواده بده و در کنار همسرش ارامش پیدا نکنه؟منه جوون وقتی به مهریه و دادگاهو زندان و ...فکر می کنم حتی طرف ازدواج هم نمیرم! پس اول قوانینتونو درست کنید بعد ببینید فساد تو جامعه کم میشه یا نه که صد در صد هم کم میشه.