پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لطفی کمیته امداد بوشهر

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از توزیع 441  فقره جهیزیه ازدواج و هدیه داماد به فرزندان تحت حمایت کمیته امداد در هفته ازدواج خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت سالروز پیوند مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: این روز فرصتی برای تاسی گرفتن جوانان تحت حمایت این نهاد از سیره زندگی آن بزرگواران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها و همچنین کمک به ازدواج جوانان یکی از اهداف و برنامه های کمیته امداد است که در طول سال و به ویژه در هفته ازدواج اجرا می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای کمک به امر ازدواج جوانان مددجو، 241 فقره جهیزیه و 200 عدد بن کارت هدیه داماد در هفته ازدواج میان دختران و پسران مددجویی  که در شرف ازدواج هستند توزیع می شود.

وی در ادامه افزود: برای این تعداد فقره جهیزیه بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان و برای بن کارت هدیه داماد 600میلیون تومان نقدی پرداخت می شود که جمعا دو میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر درباره گروه‌های هدف دریافت کننده جهیزیه ازدواج و کمک هزینه ازدواج گفت: دختران تحت حمایت، فرزند ذکور مددجو، دختران و پسران نیازمند غیر مددجو و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که قصد ازدواج مجدد دارند چهار گروه هدف هستند.

وی در ادامه افزود: پیش از این در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲۵ مورد کمک هزینه ازدواج به پسران و دختران تحت حمایت پرداخت شده است؛ در راستای توریج فرهنگ ازدواج آسان، کمیته امداد در سال گذشته موفق به تامین یکهزار و 412  فقره جهیزیه نوعروس و هدیه داماد به ارزش 7 میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.

لطفی تصریح کرد: این نهاد حمایتی درسال 98 آمادگی مشارکت با خیران و سازمان های مردم نهاد به منظور تهیه و توزیع  جهیزیه ازدواج نیازمندان را دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت:اهداء بسته های آموزشی در زمینه کسب مهارت های زندگی و همسر داری و تعامل و همکاری با سازمانهای دولتی و مردمی جهت فراهم نمودن مقدمات ازدواج آسان برای نیازمندان از دیگر برنامه های کمیته امداد استان در هفته ازدواج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha