شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هم شورایی فکر کردن، هم هماهنگی، هم تبلیغ و هم اسلامی بودن دشواری‌های خاص خود را دارد؛ اما به فضل الهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته تمام این ارکان اربعه را در خود جمع کرده و امور را به‌خوبی به پیش ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به ارکان اربعه شورای هماهنگی تبلیغاتت اسلامی، افزود: نخستین رکن این نهاد شورایی بودن آن است؛ زیرا کار شورایی برکت زا بوده و جرقه‌های افکار و برخورد اندیشه‌ها با هم راه‌های نو تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی افکار و آراء به شور گذاشته می‌شود نتیجه و خروجی آن ناب می‌شود، اضافه کرد: شورا یعنی خالص کردن افکار و اندیشه‌ها و به همین دلیل هم یک رکن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کار شورایی است یعنی امور قبل از اجرا چکش‌کاری و بررسی شده و کمیت و کیفیت کار و چگونگی انجام آن بحث می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دومین رکن شورا، نقش هماهنگی آن است، افزود: دومین کار سخت این نهاد هماهنگی در امور است؛ زیرا خلایق سلایق متفاوت داشته و در نهادها و ارگان‌ها هم همین‌گونه است؛ ازاین‌رو اینکه بخواهیم افکار و اندیشه‌ها را به هم نزدیک کرده و هماهنگ کنیم سخت و دشوار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: مثلاً اصل اینکه باید از انقلاب دفاع کنیم را همه قبول داریم اما اینکه برای اجرای برنامه‌هایی در این راستا چگونه هماهنگ شویم دشوار است.

وی با بیان اینکه رکن سوم کار این شورا تبلیغات است، افزود: تبلیغ یعنی چگونه متاع خود را عرضه کنیم که مشتری جذب کنیم؛ ازاین‌رو محتوای تبلیغات ما که ارزش‌های دینی است باید به شکلی مطرح شود که جاذبه آفرین باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رکن چهارم این شورا اسلامی بودن آن است، گفت: ما قرار است آنچه در چارچوب دین پذیرفته‌ایم را تبلیغ کنیم؛ یعنی یک قالب به نام تبلیغات و محتوایی به نام اسلامی داریم و تبلیغات ما باید با محتوای دینی هم سو و هم‌تراز باشد.

وی تصریح کرد: هم شورایی فکر کردن، هم هماهنگی، هم تبلیغ و هم اسلامی بودن دشواری‌های خاص خود را دارد؛ اما به فضل الهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته تمام این ارکان اربعه را در خود جمع کرده و امور را به‌خوبی به پیش ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha