پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 859323
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
وقف

حوزه/ استاد حوزه علمیه از وقف زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در زرقان برای احداث مدرسه علمیه با نام حضرت محسن(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی چالمه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، حوزه علمیه را ریشه اصلی نهضت اسلامی دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه همچنین ریشه انقلاب نیز به شمار می‌رود و هر فردی که دوست دارد به دین، مذهب و نظام خدمت کند باید حوزه علمیه را تقویت کند.

وی در ادامه افزود: فرصت طلایی که به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های علما در رأس امام(ره) انجام شد در طول تاریخ برای تشیع بی‌سابقه بوده است که امیدواریم به ظهور حضرت حجت(عج) منتهی شود.

استاد حوزه علمیه شیراز، از وقف زمین برای احداث مدرسه علمیه در شهر زرقان یادکرد و بیان داشت: پدر بنده در سفری که به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شده بودند نیت می‌کنند تا یک قطعه زمینی را برای ساخت مدرسه علمیه وقف کنند، ازاین‌رو هشت هزار متر از باغی را که از قدیم تفریح گاه خانوادگی ما به شمار می‌رود را که خمس آن پرداخت و طیب‌وطاهر بوده را وقف احداث مدرسه علمیه می‌کند.

وی تصریح کرد: پدرم علاقه بسیار زیادی از کودکی به حضرت زهرا(س) داشتند به‌گونه‌ای که در درب ساختمان‌ها و اتاق‌های قدیمی این باغ 30 هزار متری قدم‌به‌قدم اسم حضرت(س) نوشته‌شده است، به همین دلیل بیان کردند که دوست دارند زمین مدرسه علمیه را به نام حضرت زهرا(س) وقف کنند، با توجه به اینکه مدرسه علمیه برادران به نام حضرت زهرا متعارف نبود، به ایشان اعلام کردیم نام‌هایی مانند حسن بن فاطمه و یا حسین بن فاطمه را بگذارید تا نام حضرت زهرا(س) تداعی شود اما ایشان قبول نکردند.

حجت‌الاسلام چالمه عنوان کرد: در نام‌گذاری مدرسه علمیه سرانجام نام حضرت محسن نخستین شهید راه ولایت مطرح شد اما جریانات انحرافی تندرو یا منحرف به مباحث خلاف وحدت شیعه و سنی به این موضوع دامن زدند و این شبهه برای عده‌ای ایجادشده که نکند این نام‌گذاری تأثری از آنان باشد، هنگامی‌که مشاهده کردیم که حساسیت ایجاد می‌شود از دفتر مقام معظم رهبری استفتا کردیم که واقفی اسم مدرسه علمیه را می‌خواهد به این نام بگذارد نظر حضرت‌عالی چیست پاسخ استفتا بلامانع بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در خاندان شهدای زیادی را به انقلاب اهدا کرده‌ایم و شائبه تأثیر جریانات انحرافی بر این نام‌گذاری اساساً باطل بود بعدازاینکه رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری را اجازه دادند که اکنون نیز موجود است، وقف نامه‌ای به این نام به دست مراجع عظام تقلید، حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرانی و مرحوم آیت‌الله حقیقت رسید و دورتادور وقف نامه را امضا کردند، این مجموعه اکنون در دست احداث است.

استاد حوزه علمیه شیراز ابراز کرد: تمام مبالغ احداث مدرسه از هزینه شخصی واقف و خیرینی که در حد مختصر نیت می‌کنند استفاده می‌شود و انشاء الله مجموعه ورزشی و جمیع مایحتاج دیگر حتی محل اسکان اساتید را نیز دارا خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: مجموعه پس از تکمیل در اختیار مدیریت حوزه علمیه استان خواهد بود که طبق قوانین اداره پیش رود، امیدواریم که در راستای منویات مقام معظم رهبری بتوانیم خدمت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha