جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رحیمی صادق

حوزه/ نظام جدید آموزشی هنوز به درستی در حوزه تبیین نشده است و نقدهای زیادی بر این شیوه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق امروز در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه های علمیه استانی که در ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد، با اشاره به مشکلات نظام جدید گفت: این نظام هنوز به درستی در حوزه تبیین نشده است و نقدهای زیادی بر این شیوه است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: اگر چه مدیریت و اساتید حوزه علمیه این استان از نظام جدید آموزشی دفاع و حمایت می کند ولی باید بپذیریم این نظام مشکلات جدی دارد که هنوز رفع نشده است.

وی افزود: مسئله دیگر برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه است؛ امسال درآزمون ورودی  حوزه علمیه تهران شاهد حضور نخبگان بودیم، ولی همین افراد در این آزمون نمرات خوبی نگرفته اند. باید دید مشکل کار در طراحی سؤالات برگزاری آزمون است یا مسئله دیگر است. چطور فردی که نخبه در آموزش و پرورش است، در آزمون ورودی حوزه موفق نمی شود و نمره قابل توجهی نمی گیرد، این معلوم است در طراحی سؤالات مشکلاتی وجودی دارد.

حجت الاسلام والمسملین رحیمی صادق بیان داشت: هم اکنون مدارس حوزه علمیه تهران بر اساس نظام آموزشی جدید فعالیت می کند ولی همین نظام مشکلاتی چون عدم هماهنگی تدوین آیین نامه آموزشی با فنآوری آموزشی، عدم به روز شدن و ثبات آیین نامه آموزشی، عدم حمایت مالی از اساتید در استانها و... ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می آید در شرایط فعلی و برای رفع سایر مشکلات برگزاری آزمون ورودی های حوزه از فروردین به بهمن ماه، طراحی سامانه ای برای کمیسیون پذیرشی ورودی های حوزه تجدید نظری صورت گیرد.
313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha