شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ یکی از مشکلات جدی حوزه، تصویب موضوع پایان نامه است. در این رابطه دغدغه های طلاب بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه های علمیه استانی که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران قم برگزار شد گفت: یکی از مشکلات جدی حوزه، تصویب پایان نامه در حوزه است. در این رابطه دغدغه های طلاب بسیار زیاد است. چه بسا مشاهده می شود موضوعی که در دانشگاه تصویب می شود همان موضوع یا موضوعات بسیار خوب در حوزه مورد تصویب قرار نمی گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در مدیریت استانها عدم آیین نامه آموزشی مدیریتی است. هم اکنون مدیران مدارس از اجرای برنامه ها در مدارس، از برنامه ثابت و واحدی بهره نمی برند. در اجرای برنامه ها در مدارس استانها، سلیقه ای عمل می شود و این خود مشکل جدی است.

وی افزود: اگر آیین نامه آموزشی واحد مدیریتی باشد، همه موظف به اجرا خواهند شد و جلوی اعمال سلیقه ها را خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان این که تقویت پژوهش، می تواند جلوی بسیاری از مشکلات آموزشی مانند مباحثه را بگیرد گفت: تقویت پژوهش کار جای گزینی مناسبی برای مباحثه است. مدارسی که در بخش توجه به مباحثه مشکلاتی دارند، تقویت طرح پژوهش می تواند جای گزین خوبی در مدارس مدیریت های استانی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به عدم استقبال جوانان از حوزه بیان داشت: برای رفع این مسئله باید قدم های جدی تری نسبت به گذشته برداشت که یکی از آنها ایجاد انگیزه در بین جوانان، اطلاع رسانی مناسب در رسانه ملی و ... است.

وی اظهارداشت: مسئله دیگر آموزش مهارت افزایی در موضوع ادبیات فارسی به طلاب است. لازم است این به این موضوع توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا گفت: درحال حاضر آموزش و پرورش به دنبال جذب مشاوران زیادی است. اگر حوزه بتواند موضوع مشاوره را جدی بگیرد و اقدام به تربیت طلاب در این موضوع کند، می تواند در عین تضمین برای آینده حوزه علمیه در بخش جذب  جوانان با استعداد به حوزه، با آموزش و پرورش هم در موضوع مشاوره همکاری کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: این مدیریت این استان  به دنبال جذب منابع پایدار است و همه تلاش خودش را برای جذب و خود کفایی و استقلال بیشتر انجام خواهد داد.

توجه جدی به برگزاری آموزش زبان و زمان برگزاری آن، رسیدگی به اخلال در سامانه نجاح و رفع مشکلات آن و... ازدیگر مباحث مطرح شده از سوی این مدیر بود.
313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha