پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، تلبس به لباس تقوی و تهذیب نفس را یکی از ارکان برای تحقق اهداف حوزه دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام محمود محمودی، ظهر امروز در کارگاه مدیریت رفتار سازمانی که با رویکرد اسلامی با حضور مدیران و معاونین آموزش، پژوهش، فرهنگی و مالی در محل موسسه آموزش عالی ریحانه النبی (س) شیراز برگزار شد، هدف حوزه علمیه خواهران را ایفای رسالت مرجعیت دینی و مذهبی حقوق زنان و تحقق حوزه تراز اسلامی دانست  اظهار داشت: برای تحقق اهداف حوزه سه رکن اساسی باید در دست اقدام قرار گیرد که ازجمله آن را می‌توان تفقه در دین را برشمرد.

وی منظور از تفقه را فهمیدن معارف دین اعم از اصول و فروع دین برشمرد و افزود: دومین رکن اساسی برای تحقق اهداف حوزه تلبس به لباس تقوی و تهذیب نفس است، اهم رسالت پیامبران نیز تهذیب نفس بوده و امام (ره) دراین‌باره نیز می‌فرمایند، اگر علم قرآن هم بدون تهذیب نفس باشد به درد نمی‌خورد، تهذیب نفس باید روشمند باشد، غایت اسوی ائمه تهذیب نفس بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس سومین رکن و اساس تحقق اهداف حوزه علمیه را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: درک مقتضیات زمان، درک شرایط اجتماعی، سیاسی جامعه و شناخت دوست و دشمن سومین رکن است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ارتباط وثیق با هیئت‌امنای مدارس که متشکل از آحاد مردم هستند را بسیار مغتنم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کرسی‌های هیئت‌امنا مدارس باید از اساتید مجرب و متعهد دانشگاهی باشد، چراکه در ساختارها نیاز به استفاده از تجربیات دانشگاه داریم و از آن استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت و استعداد کلانی که جامعه بانوان دارند، تأکید کرد: با توجه به این ظرفیت برای بانوان میسور است که بتواند بین مسئولیت همسرداری و فرزند داری و وظایف اجتماعی و یا تحصیل جمع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha