پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبکه اجتماعی اسلامی «لبیک» در سطح جهانی آغاز به کار کرد

حوزه/ سازندگان هدف از راه اندازی شبکه اجتماعی اسلامی «لبیک» را ایجاد بستری برای ترویج فرهنگ اخلاق اسلامی از جمله صلح، احترام، مهربانی، حقیقت و صداقت اعلام کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از 5pillarsuk، شبکه اجتماعی «لبیک» که براساس اخلاق و ارزش های اسلامی فعالیت می کند توسط اندونزی در سطح جهانی آغاز به کار کرد.

به گفته سازندگان، هدف از ساخت «لبیک» آن است که بستری برای ترویج ارزش های اسلامی و به عنوان یک فضای آنلاین محترمانه و راستگو ، نیازهای مردم را تأمین کند. این پلت فرم به جای تبلیغات هدفمند تهاجمی ، می گوید که به اهداف خیرخواهانه اقدام خواهد کرد. فضای اسلامی و «حلال» را ایجاد کرده و به این منظور نیز محتویات غیراخلاقی و خشونت آمیز در این شبکه اجتماعی تحمل نخواهند شد.

تنویر خان بنیانگذار لبیک ضمن بیان اینکه تمام عمرش را در بازارهای اقتصادی بریتانیا و سنگاپور گذرانده می گوید: اینجا یک سکوی اینترنتی تنها برای مسلمانان نمی باشد، بلکه ورود به آن برای همگان آزاد است. با این وجود لبیک بر اساس ارزش های حقیقی اسلامی چون صلح، احترام، مهربانی، حقیقت و صداقت ساخته شده اند. و من می خواستم که چنین فضایی ایجاد کنم.

وی افزود: به تدریج از اینکه شبکه های اجتماعی تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده، آزار و اذیت و زورگویی شده بودند، مستأصل شده بودم. سکوهای شبکه های اجتماعی دائما باید پاسخگوی این مشکل باشند و کنترل آن نیز هر روز سخت تر و سخت تر می شود. این درحالی است که آن ها قدرت این را دارند که کارهای خوب انجام داده و دنیا را به مکان بهتری برای همگان چه آنلاین و چه آفلاین تبدیل سازند.

گفتنی است در سال های اخیر بسیاری از مسلمانان نگرانی هایشان را نسبت به فضای مسموم شبکه های اجتماعی فیس بوک و غیره اعلام کرده و می گویند که این شبکه ها دیدگاه های سیاسی و مذهبی آن ها را سانسور می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha