پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تهاجم فرهنگی

حوزه/ مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان گفت: بی تفاوتی در مقابل تهاجم فرهنگی نوعی سم در جامعه اسلامی است و این امر در اکثر کشورها با اثبات رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، جلسه مشترک مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه، جعفر عبدالملکی اظهار داشت: امروز جامعه ایرانی به شدت مورد حمله فرهنگی و رسانه های دشمنان است و هدف اصلی این حملات نیز کم رنگ کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه می باشد.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان ادامه داد: در این حملات دشمن می خواهد ضمن اینکه فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی کم رنگ و حتی از یادها ببرد، به دنبال این است که خود مسیری جدید برای نسل جوان ما تعریف کند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بی تفاوتی در مقابل تهاجم فرهنگی نوعی سم در جامعه اسلامی است و این امر در اکثر کشورها با اثبات رسیده است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان تاکید کرد: زمانی که حس بی تفاوتی در جامعه نهادینه گردید، آن زمان شاهد هرج و مرج، ناهنجاری های اجتماعی و فردی خواهیم بود، لذا باید گفت که هدف اصلی از فعالیت رسانه های بیگانه و معاند القا و تزریق این تفکر در جامعه اسلامی است.

عبدالملکی گفت: فعالیت رسانه های بیگانه برای تبلیغ فردگرایی اهداف دیگری را نیز دنبال می کند که یکی از آنها بی تفاوت شدن مردم در قضیه انتخابات است و با این کار می خواهند که مردم را در سرنوشت آینده شان بی تفاوت کنند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان اظهار داشت: در مقابل ما باید برای این تبلیغات همه جانبه دشمن در بحث ایجاد روحیه بی تفاوتی و یاس در جامعه از پتانسیل های موجود فرهنگی، اجتماعی، دینی و... خودمان بهترین استفاده را ببریم و اهداف پلید دشمنان را خنثی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در پیاده کردن نیات پلید خود نسبتا موفق بوده است، افزود: دشمن در این مدت توانسته است که در جامعه ما شبه زایی کند که این کار آسانی است و در مقابل ما وظیفه داریم که شبه زدایی کنیم که این کار نیازمند بسیج تمام امکانات و ظرفیت های کشور می باشد.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام امام حسین علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام و خاندانش احیای سنت فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بود، لذا باید گفت که وجود و سرزندگی سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب پویایی و کم رنگ شدن ناهنجاری ها می شود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان با اشاره به اینکه نتیجه ادای سنت امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه می باشد، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در بحث سنت امر به معروف و نهی از منکر موفق باشیم، باید بتوانیم آموزش های لازم را در این زمینه ارائه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند:« هر اثر فرهنگی باید واجد سه شرط و ویژگی باشد تا اثرگذار باشد اولین ویژگی این است که وقتی یک محصول فرهنگی تولید می‌کنیم اکثر نخبگان آن را قبول داشته باشند و بهانه‌ای برای رد آن نداشته باشند، دوم اینکه عموم مردم از آن اثر فرهنگی استقبال کنند و سومین ویژگی اینکه این اثر فرهنگی جامعه را به سمت تکامل ببرد و این سه وجه تکمیل کننده اثر فرهنگی موثر و کارامد است».

عبدالملکی ادامه داد: اگر می خواهیم که بخش های مختلف صدا و سیما اثر گذار باشد این 3 ویژگی که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند باید عملیاتی شوند و در این زمینه نیازمند افراد متخصص و متعهد می باشیم.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاهی، رسانه ها و نخبگان، بیان کرد: رسانه های کشور می توانند در اجرایی شدن سنت امر به معروف و نهی از منکر بسیار نقش آفرین باشند، لذا باید این ظرفیت ها را به میدان بیاوریم.

عبدالملکی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نگاه ما به سنت امر به معروف و نهی از منکر این است که اجرای آن را تنها به یک زمان و یا مکان خاصی خلاصه نکنیم، بلکه در تمام ایام به دنبال اجرایی کردن این سنت اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha