پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید عبدالقادر الحسنی رئیس علمای رباط محمدی عراق

حوزه/ سید آلوسی گفت: به خاطر جایگاه ویژه شهرهای دینی مانند کربلا در گردهم آوردن امت اسلامی، دشمنان نگران هستند که این شهرها به پایگاهی برای وحدت ملت های اسلامی تبدیل شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه سید عبدالقادر الحسنی رئیس علمای رباط محمدی عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با حوزه تاکید کرد: به خاطر جایگاه ویژه شهرهای دینی مانند کربلا در گردهم آوردن امت اسلامی، دشمنان نگران هستند که این شهرها به پایگاهی برای وحدت ملت های اسلامی تبدیل شوند و از این رو فرهنگ و موجودیت این شهرها را هدف قرار داده اند، اما آنها با این کار احساسات مسلمانان را تحریک می کنند و واکنش مسلمانان باعث ناامیدی و شکست آنها خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این روزها این احساس در افکار عمومی ایجاد شده که مسلمانان به معادله قدرت جهانی به جایگاه قدرتمندی دست یافته اند و این به خاطر پیشرفت سریع سلاح محور مقاومت است که توانسته دشمنان را به چالش بکشاند و از این رو دشمنان مقاومت به این نتیجه رسیده اند که توان رویارویی با مقاومت را ندارند.

متن گفتگو بدین شرح است:

حوزه: نظر شما درباره تحولات عمومی جهان اسلام چیست و آیا این تحولات را به سود مقاومت می بینید؟ به عنوان مثال عقب نشینی امارات از یمن و نزدیک شدن آن به ایران و برگزاری بهتر حج نسبت به سال‌های گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این روزها این احساس در افکار عمومی ایجاد شده که مسلمانان به معادله قدرت جهانی به جایگاه قدرتمندی دست یافته اند و این به خاطر پیشرفت سریع سلاح محور مقاومت است که توانسته دشمنان را به چالش بکشاند و از این رو دشمنان مقاومت به این نتیجه رسیده اند که توان رویارویی با مقاومت را ندارند و البته دلیل این عقب نشینی آشکار است و واکنش های مثبت نسبت به ایران نیز ادامه خواهد داشت که این واکنش ها ممکن است با نیت دوستی یا ترس از قدرت مقاومت و از دست دادن فرصت ها باشد یا برای اینکه آنها بخواهند کشورهای خود را از جنگ و خرابی حفظ کنند.

حوزه: برخی اخبار درباره مخالفت سید عمار حکیم و برخی شخصیت های عراقی با دولت به گوش می رسد. نظر شما درباره این موضع گیری چیست؟

به نظرم انتقاد از دولت اگر از راه درست باشد امر خوبی است و ما هم امیدواریم همین گونه باشد.

حوزه:نظر شما درباره اتفاقات جشنواره افتتاحیه بازی های غرب آسیا در کربلا و رقص زنان در این مراسم چیست؟

در این زمینه اراده ای بین المللی برای بی تفاوت ساختن ملت های مسلمان در مورد اهانت به مقدسات آنها وجود دارد و توجیه آنها هم این است که این گونه کارها لازمه مدنیت و توسعه است تا جایی از نظر آنها تقلید از غرب در تمام امور نشانه پیشرفت تمدن ها است، اما کاش مسلمانان به جای این گونه تقلید ها در زمینه علوم و نظم امور خود از غرب تقلید می کردند.

حوزه: به نظر شما تغییر فرهنگ شهرهای دینی مانند مکه یا کربلا بر جهان اسلام و ایجاد شبهه در میان مسلمانان چیست؟

از آنجا که این شهرها تاثیر ویژه ای گردهم آوردن امت اسلامی ولو به صورت ظاهری دارند دشمنان نگرانند که این شهرها به پایگاهی برای وحدت ملت ها تبدیل شوند و از این رو فرهنگ و موجودیت این شهرها را هدف قرار داده اند، اما تنها نتیجه این اقدامات آنها تحریک احساسات مسلمانان است و واکنش مسلمانان به این توطئه موجب ناامیدی و شکست دشمنان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha