جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: تسلط طلاب بر فضای مجازی و آشنایی کامل و البته تخصصی با سواد رسانه ای می تواند ظرفیت های واقعی حوزه ها و مدارس علمیه را در کشور و حتی بیرون از مرزها معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: یکی از ابعاد زندگی بشر کنونی رسوخ رسانه در زندگی آنهاست که این امری اجتناب ناپذیر است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه جامعه امروز به رسانه گره خورده است، گفت: این رابطه علت و معلولی باعث شده که غالب جامعه از طرق مختلف و البته در سریع ترین زمان ممکن به آخرین و جدیدترین اخبار روز دست پیدا کنند، از این روست که اساتید مکررا بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی را برای طلاب مطرح می کنند.

دریایی با اشاره به اینکه طلاب بخش عظیمی از نیروی فکری و اعتقادی جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: تسلط طلاب بر فضای مجازی و آشنایی کامل و البته تخصصی با سواد رسانه ای می تواند ظرفیت های واقعی حوزه ها و مدارس علمیه را در کشور و حتی در بیرون از مرزها معرفی کند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: از اساتید درخواست می کنیم که در سال آینده تحصیلی این مهم یعنی بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی را در کنار سایر دروس حوزوی قرار دهند تا طلبه بتواند با استفاده از فضای مجازی هم تعاملات خود با دیگر طلاب را بیشتر نماید و همین اینکه از طریق این فضا، کار تبلیغ دین را به نحو احسن اجرایی کند.

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که جامعه کنونی به مانند گذشته رغبتی به روش های تبلیغی سنتی و کلاسیک ندارد و بیشتر مایل است که اطلاعات خود را از طریق رسانه های برخط و فضای مجازی دریافت کند، البته دشمنان نیز به مانند ما از این موضوع آگاه هستند و در صدد تسلط بی قید و شرط بر فضای مجازی برای انتشار عقاید مادیگرایانه و سکولار خود هستند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان: طلبه باید بتواند با استفاده از امکاناتی که اکنون دشمنان از آنان علیه ما استفاده می کند علیه خود دشمن استفاده کند که عملیاتی شدن این مهم نیازمند آشناسازی طلاب و روحانیون با جنگ نرم و سایبری می باشد.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طلاب بدانند از همان روزی که پا در فضای حوزه می گذارند به عنوان مبلغین دینی وظایف مهمی دارند که باید آن را انجام دهند به ویژه در فصل تابستان تبلیغات دینی خود را در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان افزایش دهند.

وی ادامه داد: با این وجود نباید فراموش کرد که برای آموزش و برگزاری کلاس های سواد رسانه های و فضای مجازی نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هستیم که در این راستا از نهادهای متولی و اساتید فن درخواست می کنیم که طلاب و حوزه های علمیه را یاری کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: بسیاری از برنامه، خدمات و کارهای صورت گرفته توسط روحانیون و طلاب به دلیل اینکه رسانه ها به مسایل دیگر مشغول شده اند، انعکاس داده نمی شوند، لذا از مدیران مسئول و صاحبان قلم درخواست داریم که ارتباطات خود را با حوزه ها و مدارس علمیه به ویژه طلاب و اساتید حوزوی بیشتر نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha