پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقه

حوزه/ سومین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی خانوادگی «مفاتیح الحیاة» ویژه بانوان طلبه، همسران و فرزندان به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه خانم ملیحه عرب خزائلی ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه ذی‌الحجه، عنوان کرد: روز اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و حضرت علی علیه‌السلام به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: ازدواج حضرت علی علیه‌السلام با حضرت زهرا علیهاالسلام به فرمان خداوند از امتیازاتی است که رسول گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بر آن مباهات می‌کردند.

خزائلی در ادامه بیان داشت: در راستای مهارت‌افزایی زوج‌های جوان وخانواده‌ها، ارتقای سطح اطلاعات و مهارت‌های عملی بر مبنای تعلیمات اهل بیت علیهم‌السلام و به منظورجهت‌دهی به زندگی خانوادگی و ایجاد نشاط معنوی در بین همسران، سومین مرحله از مسابقه حدیث‌خوانی مفاتیح الحیاة برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی فرهنگ زندگی اسلامی را باید از قرآن و سنت استخراج کرد، افزود: در قرآن کریم از سبک زندگی به عنوان حیات طیبه نام برده شده و دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، همه شئون زندگی انسان را اعم از فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی در بر می‌گیرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان بهترین سبک را برای زندگی انتخاب کرد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها گفت: «مفاتیح‌الحیاة»، کتابی حدیثی رفتاری است که تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزۀ اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود و مطالعه آن برای خانواده‌ها بسیار اثربخش خواهد بود.

خزائلی یادآور شد:  بانوان طلبه در این دوره می‌توانند با استفاده از فرصت اوقات فراغت تابستان، این کتاب را به همسران وخانواده معرفی کرده و احادیث آن را به بحث و گفتگو بگذارند تا زمینه بهره‌برداری بیشتر فراهم شود.

وی اضافه کرد: دوره حدیث‌خوانی کتاب شریف مفاتیح الحیاة در ۳  مرحله و به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود که مهلت سومین مرحله این دوره تا ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۸  است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها یادآور شد: با توجه به درخواست طلاب و خانواده‌ها امکان پیوستن علاقه‌مندان به شرکت در طرح از مرحله سوم وجود دارد مشروط به اینکه پاسخنامه مراحل قبل را تا پایان دوره ارائه دهند.

خزائلی عنوان کرد: بانوان طلبه می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی(ره)، مراجعه کرده و یا با شماره تلفن۳۲۱۱۲۴۳۶ و۳۲۱۱۲۶۳۲ تماس بگیرند، ضمن آنکه جهت سهولت دسترسی طلاب به منبع مسابقه، کتاب مفاتیح الحیاة با ۲۵ درصد تخفیف در سرای ثقلین ورودی ساختمان شهید بهشتی عرضه می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: طلاب غیرحضوری می‌توانند پاسخنامه‌های خود را در قالب فایل word یا pdf به پست الکترونیک اداره قرآن و حدیث به نشانی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha