جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که ائمه جماعات به دلیل ارتباط مستمر و تنگاتنگی که با مردم دارند در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر نقش بسیار بسزایی خواهند داشت، افزود: باید منبر و خطابه روحانیت در جهت گسترش فرهنگ غدیر به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران، امروز در نشست ائمه جماعات مرکز استان با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های موجود به منظور نشر و ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که ائمه جماعات به دلیل ارتباط مستمر و تنگاتنگی که با مردم دارند در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر نقش بسیار بسزایی خواهند داشت، افزود: باید منبر و خطابه روحانیت در جهت گسترش فرهنگ غدیر به کار گرفته شود.

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت توجه به جایگاه رفیع و بلند غدیر اشاره کرد و با بیان این که همه بخش های کشور به ویژه طلاب و روحانیان باید در مسیر نشر و گسترش فرهنگ غدیر تلاش مضاعف داشته باشند، بیان داشت: اگر روحانیت، مبلغان دینی، متولیان فرهنگی و رسانه ها به رسالت خود در نشر فرهنگ غدیر عمل کنند شاهد جهانی شدن این فرهنگ اصیل دینی خواهیم بود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به این که غدیر متعلق به همه است و هر بخشی در نشر این فرهنگ وظیفه دارد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین بدر ترویج این فرهنگ تکلیف و وظیفه مضاعفی دارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تبلیغ سنتی همزمان با ایام دهه غدیر در تکایا، مساجد، تشکل های مردمی و اصناف باید از سوی روحانیان و خطبا مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: هر چه در باره امام علی(ع) و فضائل ایشان سخن گفته شود باز هم کم است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به پیام ها و عبرت های غدیر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این باید به شیوه شناسی در خصوص توسعه فرهنگ غدیر، غدیر و نواندیشی غدیر، کتاب شناسی غدیر، غدیر و مبانی وحدت و انسجام اسلامی، غدیر از نگاه قرآن و صاحبه، غدیر از نگاه سیره نبوی و علوی نیز توجه شود.

وی با بیان این که رسالت روحانیت در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است، گفت: متأسفانه به دلیل ضعف های مدیریتی در کشور، مردم نسبت به نظام اسلامی و روحانیت بدبین می شوند که این مسأله باید با مدیریت صحیح رفع شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دهه غدیر فرصت مغتنمی برای ترویج صحیح فرهنگ غدیر در متن جامعه اسلامی است، گفت: روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان دینی باید در این ایام نسبت به نشر معارف علوی در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان این که هر فرد در هر مسجد و مکان دینی یک رسالتی دارد که باید به آن عمل شود، گفت: رسانه ها و دستگاه های فرهنگی باید در عرصه تبلیغ و ترویج غدیر تلاش مضاعف داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha