جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد مصر

حوزه/ وزارت اوقاف مصر همگام با نهاد های حکومتی مصر وارد میدان مبارزه با ازدواج دختران در سنین پایین شده و از عقد ازدواج غیر قانونی در 180 مسجد جلوگیری می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  وزارت اوقاف مصر همگام با نهاد های حکومتی مصر وارد میدان مبارزه با ازدواج دختران در سنین پایین شده و از عقد ازدواج غیر قانونی در 180  مسجد جلوگیری می کند.

وزارت اوقاف نسبت به استفاده از مساجد برای ازدواج کم سالان هشدار داده و از تمامی ائمه جماعات و کارکنان اوقاف خواست در ایام عید قربان از هرگونه عقد ازدواج در مساجد و مراکز وابسته به آن جلوگیری کنند.

اوقاف مصر برای عقد ازدواج در مساجد شروطی تعیین کرده که از جمله آن ها؛ دریافت موافقت کتبی مدیریت مسجد، دریافت کپی شناسنامه از زوجین و کپی عقدنامه است.

وزارت اوقاف با قاطعیت با هر گونه تخلف در این خصوص برخورد می کند و تمامی مدیران باید در همه مساجد آن را اجرایی کنند.

شیخ قاسم قبیصی از اعضای الازهر گفت: این اقدام برای حفظ حقوق دختران و خانواده ها انجام می گیرد و مبارزه با ازدواج کم سالان فقط اختصاص به ایام عید ندارد و برای همیشه ادامه خواهد داشت.

شیخ جابر طایع یوسف سخنگوی وزارت اوقاف گفت: مساجد نقش بزرگی در جامعه دارند و اجازه نخواهیم داد که در امور خلاف از آن سوء استفاده شود.

وی افزود: گروه هایی برای بازرسی از مساجد برای جلوگیری از ازدواج کم سالان و التزام به آموزش ها ساماندهی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha