شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ازدواج دانشجویی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: محبت و آرامش شرط اصلی یک زندگی موفق است هیچ گاه به سمت ازدواج های پر خرج و پر هزینه نخواهند رفت، چرا که اگر ازدواج ها اسان باشد و سخت گیری در آن نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم ازدواج دانشجویی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) در پارک مردم همدان و در کنار مزار شهدای گمنان برگزار شد ضمن تبریک این ایام خاطر نشان کرد: در طول تاریخ ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) یکی از ساده ترین ازدواج هایی بوده است که برگزار شده است و باید این نوع برگزاری ها برای جامعه ما به عنوان الگو معرفی شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: با وجود تاکید همه ائمه (ع) و بزرگان در زمینه آسان شدن ازدواج، اما باز هم متاسفانه جامعه مبتلا به ترویج فرهنگ ازدواج های پر هزینه شده است و در این راه نیازمند کار جدی هستیم.

وی با تاکید بر این که نباید حلال خدا را سخت کنیم، یادآور شد: اگر جوانان و خانواده های ما این موضوع را متوجه شوند که محبت و آرامش شرط اصلی یک زندگی موفق است، هیچ گاه به سمت ازدواج های پر خرج و پر هزینه نخواهند رفت، چرا که اگر ازدواج ها اسان باشد و سخت گیری در آن نباشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه همدان، ایجاد مودت بین همسران را معنای اصلی زندگی مشترک دانست و گفت: وارد شدن در یک زندگی مشترک اگر با سادگی و آسانی همراه باشد، مطمئنا ثمرات و نتیجه های مثبت زیادی را به با خود به ان خانواده می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان این که خطبه عقد تنها یک عبارت ساده نیست تاکید کرد: عقد زوجیت، بستن پیمان مودت و رحمت بین دو بنده خداوند است و که دارای معانی فراوان نهفته ای می باشد.

وی در پایان خطاب به این زوج های جوان، گفت: توصیه بنده به شما عزیزان این است که همیشه در کنار هم باشید و بدانید که نداشتن تفاهم و این که گفته می شود ما برای هم ساخته نشده ایم جمله درستی نیست چرا که انسان دارای قابلیت تطابق با شرایط مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha