جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام داداش زاده

حوزه/ حجت لاسلام داداش زاده گفت: باید به پیروی از ائمه معصومین(ع) شرایط ازدواج را برای جوانان مهیا کرده و زمینه ازدواج آسان آن‌ها را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»  در ارومیه با اشاره به ازدواج ساده و بدون تکلف حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین (ع) و لزوم الگو برداری جوانان از این دو بزرگوار در ازدواج، اظهار کرد: ازدواج آسان، ساده زیستی،‌ قناعت، محبت و احترام متقابل همسران نسبت به یکدیگر که همگی در زندگی و ازدواج با سادگی و بدون تکلف حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)کاملاَ مشهود بود و باید برای همه والدین و زوج‌های جوان ما الگو باشد.

وی افزود: باید به این امر مهم واقف باشیم که ازدواج در اسلام بر مبنای سادگی است و رسیدگی به امر ازدواج به‌ویژه در میان جوانان علاوه بر داشتن اجر معنوی باعث برطرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به حدیثی از پیشوای ششم، ادامه داد: از امام صادق (ع) در براه شیرین‌ ترین لذت‌ها سؤال کردند، حضرت فرمودند، «زمانی است که پدر و مادری جوانی را تربیت کنند و ببینند آن جوان با هم طراز خودش ازدواج کند»؛ برای یک زندگی ایده‌آل چند اصل را در زندگی باید در نظر داشت، یکی اینکه شکر نعمت کنیم و کفران نورزیم و دوم اینکه خدا در اصل زندگی ما باشد.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان باید از سادگی و شرایط آسان ازدواج ائمه معصومین (ع) الگو برداری کرده و آن را به‌کار بندیم.

حجتالاسلام داداش زاده در پایان با بیان اینکه مهریه‌های سنگین و سخت‌گیری در ازدواج سبب خوشبختی نخواهد شد، اذعان داشت: متاسفانه امروزه نگاه مادی و اقتصادی به مقوله ازدواج در جامعه فراگیر شده و خانواده‌هایی که در وضعیت اقتصادی نامناسب بسر می‌برند و قادر به تهیه جهیزیه و دیگر مخارج عروسی نیستند دیگر رغبتی برای تشکیل زندگی نشان نمی‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha